 |
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ÜS0902.02 | Liderlik ve Motivasyon (Uygulamalı Bilimler Fakültesi) | Seçmeli | 2 | 3 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, organizasyonlarda yaşanan değişim türlerinin belirlenmesi ve bunun başarıyla yönetilmesi, değişimi kolaylaştırıcı örgütsel yapı ve yönetsel yaklaşımların tartışılması, konuya ilişkin uygulamalar ve teknikler, örnek olay çalışması yapılmasıdır. Değişimi uygulamanın farklı yollarını gören ve uygun yaklaşıma yönelerek kendini değiştiren firmalardaki yönetici ve çalışan davranışlarını ele alıp inceleyerek, lider kavramı, liderin özellikleri, liderlik tipleri, değişime direnç, değişim süreci gibi konularda katılımcıların görüşlerini artırmak ve genişletmektir | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Liderlik ve yöneticilik kavramlarını tanımlayabilir | 2 | Liderlik teorileri ve tarzları hakkında bilgi sahibi olur | 3 | Değişim ve değişim yönetimi kavramlarını tanımlayabilir | 4 | Değişime karşı direnç ve önleme konularında bilgi sahibi olur. | 5 | Liderlik ve değişim yönetimi arasındaki ilişkiyi kavrayabilir |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Lider, liderlik ve yöneticilik kavramları, etkileme ve güç kavramları, Lider ve yönetici arasındaki farklar | | | 2 | Liderlerin temel özellikleri ve rolleri, Liderlerin etkinliği | | | 3 | Liderlik teorileri: özellikler teorisi, davranışsal liderlik teorisi | | | 4 | Liderlik ile ilgili çalışmalar ve liderlik tarzları | | | 5 | Liderlikte durumsallık yaklaşımı | | | 6 | Liderlikte yeni yaklaşımlar: etkileşimci liderlik | | | 7 | Dönüşümcü liderlik | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Değişim ve örgütsel değişim kavramı: tanımı, özellikleri, çeşitleri | | | 10 | Değişimin içsel ve dışsal nedenleri | | | 11 | Değişime direnç, direncin nedenleri ve önleme yolları | | | 12 | Değişim yönetimi kavramı: ilkeleri ve süreci, modelleri | | | 13 | Liderlik ve değişim yönetimi | | | 14 | Dünyada ve Türkiye’de örnek değişim yönetimi çalışmaları | | | 15 | Genel değerlendirme | | | 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | ÜNAL, Mesud, 21. Yüzyılda Değişim, Yönetim ve Liderlik, Beta Yayınları, 2011
EREN, Erol, Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikoloji, Beta Yayınları, 12. Baskı, 2010
KOÇEL, Tamer, İşletme Yöneticiliği, Beta Yayınları, 13. Baskı, 2011.
ROBBINS, Stephen ve JUDGE Timothy A., Organizational Behavior, Prentice Hall, 2013
ÜNAL, Mesud, Pusula Tipi Liderlik Modeli, Beta Yayınları, 2011
GÜNEY, Salih, Liderlik, Nobel Yayınları, 2012
AKOĞLAN KOZAK, Meryem, Değişim Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2004 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 40 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 15 | 60 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 60 | Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 15 | 40 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 15 | 3 | 45 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 1 | 15 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
 |
|
|
|