Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MS1202.1B2 | Halk Sağlığı | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Toplum bireylerini etkileyen faktörler ve uyulması gereken durumlar hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. Tıbbın insanlık yararına iyi bir şekilde kullanılmasının yollarını araştırmak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Halk Sağlığı Kavramları ve sağlık düzeyleri hakkında bilgi sahibi olur | 2 | Anne ve çocuk sağlığı ve istatistikleri hakkında bilgi sahibi olur | 3 | Aile planlaması öğrenir | 4 | Ergen sağlığı, Yaşlı sağlığı, Ruh sağlığın nasıl olması gerektiğini öğrenir | 5 | Okul sağlığı, İşçi sağlığı hakkında bilgi sahibi olur | 6 | Çevre sağlığı hakkında bilgi sahibi olur |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Halk Sağlığı bireyin, grupların ve toplumların sağlıklarını geliştirmeye, sağlık yeteneklerini desteklemeye, sağlıklarına gelebilecek her türlü zararları önlemeye çalışan sağlık bilimidir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sağlık, hastalık ve halk sağlığı kavramları | | | 2 | Sağlığı etkileyen faktörler. Halk sağlığının tarihsel gelişimi | | | 3 | Sağlık hizmetleri tanımı, boyutları ve örgütlenmesi. Örgütlenme İlkeleri. Herkes için sağlık hedefleri | | | 4 | Türkiyenin Genel Sağlık Sorunları. Sağlık Düzeyi Ölçütleri | | | 5 | Hastalık verilerinin kaynakları. Hastalıkların görülme sıklığı | | | 6 | Enfeksiyonun yayılması ve kontrol yöntemleri, Bulaşıcı hastalıkların önemi | | | 7 | Bağışıklama. Bağışıklamada kullanılan aşılar | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Ana-Çocuk Sağlığı ve Aile planlaması | | | 10 | Ergen sağlığı, Ruh sağlığı, Yaşlı Sağlığı | | | 11 | Çevre sağlığı, Okul sağlığı | | | 12 | İş ve işçi sağlığı | | | 13 | Besin Sağlığı | | | 14 | Sağlık Eğitimi | | | 15 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
BERTAM M, GÜLER Ç, Halk Sağlığı Temel Bilgiler, 2. Baskı, Güneş Kitabevi, 1997, Ankara |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
 |
|