BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MS1206.2BKaynaştırmaSeçmeli243
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Çocuk gelişimi adaylarına kaynaştırma eğitiminin temel ilkeleri hakkında bilgi vererek, kaynaştırmaya ihtiyaç duyan çocukların tanısı, bu çocukların özellikleri ve kaynaştırma öğrencilerinin normal sınıflara uyum sağlamaları için programlarının içeriği ve işlevleri hakkında öğretmen adaylarının yeterliliklerini geliştirmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1kaynaştırma eğitimini tanımlayabileceklerdir
2kaynaştırmanın gerekliğini açıklayabilecekler
3kaynaştırma öğrencilerinin özelliklerini tanımlayabileceklerdir
4kaynaştırma öğretim programlarını inceleyerek, içeriğini kavrayabilecekler
5kaynaştırma eğitimine ilişkin yöntem ve teknikler konusunda beceri geliştirebileceklerdir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Kaynaştırmanın tanımı ve temel ilkeleri; kaynaştırma öğrencilerinin özellikleri; kaynaştırma öğrencilerinin sınıftaki durumları, diğer öğrencilerle olan sosyal ilişkileri ve öğretim durumları; kaynaştırma uygulamalarında öğretim programları, programın amaçları ve uygulanması; kaynaştırma programının bireyselleştirilmiş eğitim programları ile desteklenmesi; kaynaştırma eğitimine ilişkin yöntem ve teknikler; yarı zamanlı ve tam zamanlı kaynaştırma uygulamaları ve değerlendirme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Temel kavramlar, tarihçe ve ilkeler. Konu anlatımı
2Kaynaştırma destek özel eğitim hizmetleri. Konu anlatımı
3Kaynaştırma eğitiminde karşılaşılacak güçlükler. Konu anlatımı
4Özel gereksinimli olduğu düşünülen çocuğun değerlendirilmesi. Konu anlatımı
5Bireyselleştirilmiş eğitim programlarına temeller hazırlama. Konu anlatımı
6Öğrencinin eğitsel performansının belirlenmesi. Konu anlatımı
7Bireysel performansa dayalı olarak amaçlara karar verme. Konu anlatımı
8Ara sınav Konu anlatımı
9Öğretim uyarlamaları. Konu anlatımı
10Sınıfta davranış kontrolü. Konu anlatımı
11Sosyal kabulün artırılmasına etki eden faktörler ve sosyal kabulün artırılması. Konu anlatımı
12Sosyal kabulün artırılmasına etki eden faktörler ve sosyal kabulün artırılması. Konu anlatımı
13Kaynaştırma uygulamalarında başarının değerlendirilmesi. Konu anlatımı
14Kaynaştırma uygulamalarında aile katılımının artırılması. Konu anlatımı
15Kaynaştırma uygulamalarında aile katılımının artırılması. Konu anlatımı
16Final Sınavı Konu anlatımı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders Kitabı: Sucuoğlu,B.2006;İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları,Morpa Yayınları,İstanbul Yardımcı Kitaplar: Akçamete,G.2009;Genel Eğitim Okullarında özel gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim,Kök Yayıncılık,ISBN 978-975-499-491-9,Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14114
Tartışma14228
Gözlem14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma166
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma188
Okuma14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)102
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek