Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MS1501.01 | Adalet ve Kültür | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Adalet kavramının kültüre ve coğrefyaya göre değişen bir boyutunun olup olmadığının tartışılacağı ve evrensel bir adalet olgusunun varlığının sorgulanacağı bir içeriğe sahip olan derste, öğrencilerin adalet ve kültür arasındaki diyalektiğe eleştirel yaklaşabilmelerini sağlanacaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrencilerin adalet olgusuna ilişkin zengin bakış açısı kazanmaları | 2 | Adalet olgusuna yaklaşımın geçirdiği tarihsel sürecin bilinmesi | 3 | Adalet kavramına ilişkin geliştirilen teorilerin ve düşünürlerinin öğrenilmesi | 4 | Kadim dinlerin adalet olgusuna yönelik öğretilerinin öğrenilmesi |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Adalet, kültürün bir parçası veya uzantısı mıdır yoksa kültür, adaletin olmazsa olmaz tamamlayıcı bir unsuru mudur? Bu iki fenomen arasındaki dikatomik farkın yeni bir kültürel adalet paradigmasına yol açıp açmadığının tartışıldığı ders. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Adalet kavramının klasik ve modern çağdaki tanımları ve toplumsal karşılıkları | | | 2 | Klasik Yunan düşünürlerinin adalet olgusu üzerine yazdıkları ve söyledikleri | | | 3 | Adalet olgusunun kadim dinlerdeki yeri ve önemi | | | 4 | Adalet kavramına ilişkin kuramsal yaklaşımlar ve tartışmalar | | | 5 | Toplumların, yaşadıkları coğrafyalara göre adalet algıları | | | 6 | Hukuk ve yasa ilişkisi arasında adaletin konumlanışı | | | 7 | Küreselleşme sürecinde adalet olgusunun yeri | | | 8 | Kültürel bir görecelik olarak adalet (ARA SINAV) | | | 9 | Evrensel kültürden evrensel adalete | | | 10 | Etnosentrizm çağında adaleti tanımlamak | | | 11 | Avrupa Adalet Divanı | | | 12 | Uluslararası Ceza Mahkemesi | | | 13 | Batı toplumlarının sistem ahlakı ve adalet algısı | | | 14 | Doğu toplumlarının sistem ahlakı ve adalet algısı (FİNAL SINAVI) | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|