BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MS1501.B3.04Medya OkuryazarlığıSeçmeli243
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin Televizyon, radyo, yazılı basın, internet vb. ortamlardaki mesajlara ulaşarak bunları çözümleme, değerlendirme ve iletme yeteneği elde etmesini ve ayrıca yazılı, görsel, işitsel medyaya yönelik eleştirel bakış açısı kazanmalarını sağlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1İletişim şekillerini tanıyarak öğelerini fark eder.
2Kitle iletişim araçlarını tanır
3Medya organlarının tarihsel süreç içerisindeki evrimini ve etkilerini kavrar.
4Medyanın birey ve toplum üzerindeki etkilerini analiz eder.
5Medya okuryazarlığının önemini kavrar.
6Derslerde medya ve multimedya ortamlarının kullanımıyla ilgili gerekli donanımı edinir
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Medya Okuryazarlığı, Medya Okuryazarlığının Tarihçesi, Medya Okuryazarlığı İle İlgili Temel Yaklaşımlar, İletişim - İletişim Süreci, Kitle İletişimi , Medya ve Toplum, kitle iletişim araçları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 İletişim Kavramları ve İletişim Türleri
2Kitle İletişimi. Kitle İletişim Araçlarının Tarihsel Gelişimi
3Medya Kavramı ve İşlevleri
4Medya ve Etik
5Türkiye'de televizyon yayıncılığı ve programların etkileri
6Aile, Çocuk ve televizyon
7Türkiye'de radyo yayıncılığı ve programların etkileri
8Ara Sınav
9Türkiye'de gazete ve dergi yayıncılığı. Örnek bir gazete ve dergi yayının analiz edilmesi
10Orta Okul düzeyindeki öğrenciler için internet.
11Medya ve Kültür
12Medya ve Şiddet
13İlköğretim Medya Okur Yazarlığı programının incelenmesi
14İlköğretim Medya Okur Yazarlığı programının incelenmesi
15Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
NAL, Kemal, Medya Okuryazarlığı El Kitabı Ankara 2009, Ütopya yayınevi TÜRKOĞLU,Nurçay (Ed) Medya Okuryazarlığı, İstanbul: Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları, S. 2 MEB Medya Okuryazarlığı Dersi Öğretmen Kılavuzu Kitabı Ankara 2008. Devlet Kitapları Müdürlüğü TÜRKOĞLU Nurçay-CİNMAN ŞİMŞEK Melda Medya Okuryazarlığı İstanbul 2007. Kalemus Yayınları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Tartışma818
Soru-Yanıt818
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8216
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma8216
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)80
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ1             
ÖÇ2             
ÖÇ3             
ÖÇ4             
ÖÇ5             
ÖÇ6             
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek