Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | HBS210B.7 | Sosyolojiye Giriş | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin sonunda öğrenci özgür düşünme yeteneğini kazanacak; günümüzde sosyologların ilgilerinin yoğunlaştığı temel sosyolojik konuları bilecek; kendi toplumunu ve farklı toplumları analiz edebilecek; sosyal dünyayı daha iyi anlayacaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
- |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sosyoloji disiplinin ne olduğunu öğrenir. | 2 | Temel sosyolojik kavramları öğrenir. | 3 | Sosyoloji ve diğer sosyal bilimler arasındaki bağlantıları kurabilir. | 4 | Temel sosyoloji kavramlar arasındaki ilişkileri kurabilir. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
Tarihsel, ampirik ve analitik yaklaşımlarla sosyolojinin tanımı konusunun belirlenmesi; sosyolojinin sosyal bilimler içindeki yeri; sosyolojide metodoloji hakkında genel ve özlü bilgi; kişilerarası ilişkiler, toplumlar ve grupların yapısal özelliklerini açıklayan temel kavramlar: sosyal sistem; sosyal yapı; sosyal rol; sosyal statü; sosyal organizasyon; sosyal kurum; sosyal tabakalaşma; sosyal değişme; sosyal çözülme; sosyal bütünleşme; kültür, değer, norm, sosyalizasyon ve kişilik. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sosyoloji Nedir? | YOK | YOK | 2 | Sosyolojide Temel Yaklaşımlar (1) | YOK | YOK | 3 | Sosyolojide Temel Yaklaşımlar (2) | YOK | YOK | 4 | Sosyolojide Araştırma ve Metot | YOK | YOK | 5 | Kültür ve Toplum | YOK | YOK | 6 | Tabakalaşma, Sınıf, Statü | YOK | YOK | 7 | Aile sosyolojisi | YOK | YOK | 8 | ARA SINAVLAR | YOK | YOK | 9 | Toplumsal Cinsiyet | YOK | YOK | 10 | Toplumsal Gelişme | YOK | YOK | 11 | Toplumsal Çatışmalar (1) | YOK | YOK | 12 | Toplumsal Çatışmalar (2) | YOK | YOK | 13 | Kent ve Toplum | YOK | YOK | 14 | Yeni Toplumsal Hareketler (1) | YOK | YOK | 15 | Yeni Toplumsal Hareketler (2) | YOK | YOK | 16 | FİNAL | YOK | YOK |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1 Giddens, A. (2008) Sosyoloji, İstanbul: Kırmızı
2 Giddens, A. (2009) Sosyoloji: Başlangıç Okumaları,İstanbul: Say |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Beyin Fırtınası | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 11 | 3 | 33 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|