Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | HBS210B.5 | Liderlik ve Kişisel Gelişim | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Lider ve liderlik kavramlarının açıklanması, lider ile yönetici arasındaki belirgin farklar, liderlerin özellikleri, liderlerin güç kaynakları, temel liderlik teorileri, liderlerin kişisel özellikleri konuları hakkında öğrencileri bilgilendirmektir. Ayrıca öğrencilerin kişiliğin ve benliğin ne olduğunu, gelişimini, etkileyen ve engelleyen faktörleri ve konuları anlamalarını ve kendilerini daha iyi tanımalarını sağlayarak kişisel ve mesleki açıdan gelişimlerine katkı sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu dersin içeriği, sürekli değişen ekonomiye uyan, onu idare eden ve böylesine karmaşık ve dinamik bir pazarda ciddi rekabete meydan okuyan bir lider geliştirmektir. Rekabetçi bir ortamda ortaya çıkan yeni sorunlarla başa çıkmak, yeni çözümleri ve yeni lider türlerini gerektirmektedir. Ancak, teknolojik yeniliklerin patlaması, demografik faktörlerin hızlı değişmesi ve artan yaşam beklentisi, yöneticiler kadar liderler için de belirsizliğe neden olmaktadır. Bu nedenle, bu dersin amacı öğrencileri küresel pazarın sorunlarının ve problemlerinin üstesinden gelecek yeni bir lider olarak hazırlamaktır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 3 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 3 | 24 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|