Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | HBS210.6 | Etkili ve Güzel Konuşma | Seçmeli | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders ile öğrencilerin;
düşündüklerini, duyduklarını, gördüklerini, yaşadıklarını, öğrendiklerini, bildiklerini açık, anlaşılır, doğru ve etkili bir biçimde sözlü anlatma beceri ve alışkanlığı kazanmaları;
Türkçeyi konuşma ve yazma kurallarına uygun olarak bilinçli, doğru ve özenli şekilde kullanmaları;
hazırlıklı veya hazırlıksız olarak bir kişi veya topluluk karşısında duygu ve düşüncelerini etkili ve anlaşılır biçimde ifade edebilme becerisini geliştirmeleri;
iş ve meslek hayatında sözlü olarak kendini rahatça ifade edebilme, topluluk önünde konuşabilme, sunum yapma becerilerini geliştirmeleri;
iş yaşamında karşılaşabilecekleri sorunları konuşarak, çözebilmeleri; yorumlayıp, değerlendirme yapmaları ve sözlü ifade edebilmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | İş yaşamında sözlü olarak kendini rahat ve etkili biçimde ifade edebilir. | 2 | Sözlü anlatım ile ilgili temel kavram ve terimleri tanımlayabilir. | 3 | Türkçe dilbilgisini doğru ve etkin kullanabilir. | 4 | Sesini ve beden dilini etkili kullanabilir. | 5 | Doğru, güzel ve etkili konuşabilmek için diksiyon tekniklerini (nefes alma teknikleri, artükülasyon, vurgu ve tonlama) uygulayabilir. | 6 | Konuşmayla birlikte çabuk düşünebilme yeteneğini geliştirebilir. | 7 | Konuşurken inandırıcı ve güven verici olma özelliklerini geliştirebilir. | 8 | Konuşurken konuyu dağıtmadan söyleyeceklerini sıraya koyarak, neyi, nerede, ne biçimde ve ne kadar söyleyeceğini planlayabilir. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Konuşma Kavramı: İletişim-Dil-Düşünce ve Konuşma ilişkisi | | | 2 | İletişimde Sözlü ve Yazılı Anlatımın Yeri | | | 3 | Konuşmanın Temel Ögeleri 1: Ses, Oluşumu ve Konuşma Organları | | | 4 | Konuşmanın Temel Ögeleri 2: Ses: Sesin Niteliği | | | 5 | Konuşmanın Temel Ögeleri 3: Diksiyon | | | 6 | Konuşmanın Temel Ögeleri 4: Diksiyon: Ton ve Tonlama (Entonasyon) | | | 7 | Ara sınav | | | 8 | Konuşmanın Temel Ögeleri 5: Diksiyon: Vurgulama ve Durak | | | 9 | Konuşmanın Temel Ögeleri 6: Beden Dili | | | 10 | Konuşmanın Temel Ögeleri 7: Söyleyiş Kuralları ve Kusurları; Sözlü Anlatım Bozuklukları | | | 11 | Ödev Sunumları | | | 12 | Ödev Sunumları | | | 13 | Ödev Sunumları | | | 14 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 7 | 2 | 14 |
Beyin Fırtınası | 7 | 2 | 14 |
Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Sözlü Sınav | 7 | 2 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|