BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MS1501.01BAdalet ve KültürSeçmeli243
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Adalet kavramının kültüre ve coğrefyaya göre değişen bir boyutunun olup olmadığının tartışılacağı ve evrensel bir adalet olgusunun varlığının sorgulanacağı bir içeriğe sahip olan derste, öğrencilerin adalet ve kültür arasındaki diyalektiğe eleştirel yaklaşabilmelerini sağlanacaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğrencilerin adalet olgusuna ilişkin zengin bakış açısı kazanmaları
2Adalet olgusuna yaklaşımın geçirdiği tarihsel sürecin bilinmesi
3Adalet kavramına ilişkin geliştirilen teorilerin ve düşünürlerinin öğrenilmesi
4Kadim dinlerin adalet olgusuna yönelik öğretilerinin öğrenilmesi
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Adalet, kültürün bir parçası veya uzantısı mıdır yoksa kültür, adaletin olmazsa olmaz tamamlayıcı bir unsuru mudur? Bu iki fenomen arasındaki dikatomik farkın yeni bir kültürel adalet paradigmasına yol açıp açmadığının tartışıldığı ders.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Adalet kavramının klasik ve modern çağdaki tanımları ve toplumsal karşılıkları
2Klasik Yunan düşünürlerinin adalet olgusu üzerine yazdıkları ve söyledikleri
3Adalet olgusunun kadim dinlerdeki yeri ve önemi
4Adalet kavramına ilişkin kuramsal yaklaşımlar ve tartışmalar
5Toplumların, yaşadıkları coğrafyalara göre adalet algıları
6Hukuk ve yasa ilişkisi arasında adaletin konumlanışı
7Küreselleşme sürecinde adalet olgusunun yeri
8Kültürel bir görecelik olarak adalet (ARA SINAV)
9Evrensel kültürden evrensel adalete
10Etnosentrizm çağında adaleti tanımlamak
11Avrupa Adalet Divanı
12Uluslararası Ceza Mahkemesi
13Batı toplumlarının sistem ahlakı ve adalet algısı
14Doğu toplumlarının sistem ahlakı ve adalet algısı (FİNAL SINAVI)
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Bütünleme Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14456
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma144
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma144
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)98
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ1             
ÖÇ2             
ÖÇ3             
ÖÇ4             
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek