BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MS1407.1B2Örgütsel DavranışSeçmeli123
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
İşletmelerde çok önemli bir yeri olan insan unsurunu anlamak ve işletmenin iç ve dış çevresel faktörlerin, yöneticilerin ve işletmede tüm çalışanların davranışları üzerindeki etkisini analiz etmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Tuğba YILDIZ
Öğrenme Çıktıları
1Örgütsel davranışla ilgili temel kavramların öğrenilmesi
2Genç yönetici adaylarına, işletme yönetimi açısından geçerli olan davranışsal olguların işleyişini öğretir ve tartıştırır.
3Öğrenciler iş ortamına ilişkin en uygun davranışı seçme konusunda beceri kazanır.
4Eldeki örgütsel davranış verilerine dayanarak karar alınabilmesi ve kararların değerlendirilebilmesi
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Örgütsel davranış ile ilgili temel kavramlar, statü ve rol davranışı, kişilik, tutumlar ve tutum davranış ilişkisi, motivasyon, liderlik, gruplar, grup süreçleri ve dinamikleri, kurumsal ve kişilerarası iletişim, örgüt kültürü, kültürün yönetim fonksiyonlarına etkisi, örgütsel değişim ve örgüt geliştirme, çatışma ve çözüm yolları, iş tatmini ve stres
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Örgütsel Davranışın Anlamı, Önemi ve Rolü
2Örgütsel davranış değiştirme
3İşe ilişkin tutumlar: İş tatmini
4Örgütsel bağlılık, Örgütlerde Motivasyonu Geliştirme
5Değişim ve Örgütsel Değişim
6Örgüt Kültürü
7Ara Sınav
8Çatışma Yönetimi ve Müzakere
9Karar Alma ve Problem Çözme
10Öğrenen Organizasyonlar
11Liderlik davranışı ve davranışsal liderlik teorileri
12Durumsal liderlik davranışları
13Güç ve politika
14Etik davranış
15Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Erol Eren, Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Basım Yayın, 2010. Enver Özkalp, Çiğdem Kırel, Örgütsel Davranış, Ekin Yayınları, 2010.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14114
Tartışma14114
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12525
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12525
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)95
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ12111111121
ÖÇ21411332122
ÖÇ31511452132
ÖÇ41511451132
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek