Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SHK116.3B2 | Davranış Bilimleri | Seçmeli | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilere insan davranışının temelleri hakkında temel bilgileri vermektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğretim Görevlisi Yunus YÜCEL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | davranış bilimlerinin temel kavramlarını belirleyebilirler. | 2 | davranış bilimlerinin temel kavramlarını açıklayabilirler. | 3 | ödev vermek suretiyle öğrenilen teorik bilgileri ilişkilendirebilir ve uygulama imkânı sunabilirler. | 4 | toplumla ile ilgili kavram ve teorilerin uygunluğunu günümüzle ve ülkemiz toplum ve kültürüyle ilişkilendirerek gösterebilirler | 5 | elde edilen sonuçlara göre teori ve metotları yeniden yorumlayabilir ve ilişkilendirebilirler |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Davranış bilimlerinin ortaya çıkışı, davranış bilimlerinde temel araştırma yöntemler, sosyal etki ve uyma davranışı, sosyal algı, iletişim, tutumlar ve tutum değişimi, grup yapıları, liderlik, saldırganlık, davranış ve kültür. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Davranış, davranış bilimleri ve davranış bilimlerinin ortaya çıkışı | | | 2 | Sosyal etki, uyma davranışı, normlar | | | 3 | Uyma davranışını etkileyen faktörler | | | 4 | Sosyal algı, ilenim oluşturma, atıfta bulunma | | | 5 | Tutum, tutum oluşumu ve değişimi, tutumun öğeleri
| | | 6 | tutum değişimine yönelik kuramlar | | | 7 | grup yapısı ve dinamiği | | | 8 | Vize | | | 9 | liderlik ve liderlik teorileri | | | 10 | iletişim süreci ve ikna | | | 11 | bireylerde saldırganlık | | | 12 | davranış ve kültür | | | 13 |
Kültür, kültür çeşitleri, özellikleri. | | | 14 |
benlik | | | 15 | sosyalleşme ve sosyal gelişim | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kağıtçıbaşı, Çiğdem, Cemalcılar, Zeynep, 2015, Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar, Evrim Yayınevi. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Derse Katılım | 1 | 1 | 1 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|