|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SHK202.9B | Kabin Kaynak Yönetimi | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | CRM'in amacı olan uçak kazalarında insan hatasını azaltmak ve uçak kaza kırımını en aza indirmek için uçuş emniyeti ile ilgili konular hakkında bilgi sahibi olmak | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr.Gör. Yunus Yücel | Öğrenme Çıktıları | 1 | Sivil havacılık ile ilgili kuramlar, olgular kavramlar ve ilkeler hakkında
temel düzeyde bilgi sahibidir. | 2 | Sivil havacılık sektörü ve alt işletme kolları hakkında bilgi sahibidir. | 3 | Sivil havacılıktaki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar
ile ilgili bilgi sahibidir. | 4 | Kabin hizmetleri kapsamındaki faaliyet, prosedür ve güvenlik önlemlerini
uygular. Bu uygulamaları yönetecek düzeyde bilgi sahibidir. | 5 | Kabin hizmetlerinin uygulanması sırasında ortaya çıkabilecek sorunlara
karşı karar verir. | 6 | Uygulamalarda acil durum ve güvenlik prosedürlerine ilişkin uygulamaları
yönetir |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Liderlik, insanları idare etme, kalabalık kontrolü, Ekip çalışması, kişilik etkileşimleri, sinerji, motivasyon, kişisel farklılıkları anlama ve onlarla başa çıkma, hatalar zinciri, kızgınlıkla başa çıkma, beden dili, Stres yönetimi, sağlık ve stresi kapsayan fiziksel ve zihinsel limitler, Profesyonellik, İletişim, iletişim ve algılama farklılıkları, Yorgunluk, iş yükü yönetimi, Durum değerlendirmesi, Risk yönetimi, Karar verme | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Uçuş personelleri ve görev tanımları | | | 2 | Liderlik, insanları idare etme, kalabalık kontrolü 1 | | | 3 | Liderlik, insanları idare etme, kalabalık kontrolü 2 | | | 4 | Ekip çalışması, kişilik etkileşimleri, sinerji, motivasyon, kişisel farklılıkları anlama ve onlarla başa çıkma | | | 5 | Hatalar zinciri, kızgınlıkla başa çıkma, beden dili, kendine aşırı güven | | | 6 | Stres yönetimi, sağlık ve stresi kapsayan fiziksel ve zihinsel limitler | | | 7 | Profesyonellik, Zaman Yönetimi | | | 8 | İletişim, iletişim ve algılama farklılıkları | | | 9 | Yorgunluk, iş yükü yönetimi | | | 10 | Durum değerlendirmesi | | | 11 | Risk yönetimi | | | 12 | Karar verme | | | 13 | Beslenme, zihin ve vücudun çalışma esasları | | | 14 | Beslenme, zihin ve vücudun çalışma esasları,yeme alışkanlığı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Ekip kaynak yönetimi, Murat Terzioğlu, Cinius yayınevi, 2010 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 5 | 10 | 50 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 1 | 15 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | ÖÇ5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 | ÖÇ6 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|