Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SHK202.2B | Havayolu Filo Planlaması | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Havayolu filo planlaması ile ilgili temel bilgilerin tanımlanması ve uçuş ağı yapısının incelenmesidir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör.Ayşen YEŞİL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Filo yönetimini analiz eder. | 2 | Uçuş ağı yöntemini açıklar. | 3 | Uçak modellerini temel düzeyde ayırt eder. | 4 | Hat planlamayı düzenler. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
Havacılıkta filo planlaması ile ilgili temel bilgiler, uçuş ağı yönetimi, uçak karakteristleridir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Havayolu Taşımacılığının Genel Özellikleri | | | 2 | Havayolu Taşımacılığının Pazar Yapısı | | | 3 | Havayolu Planlama proseslerine ve Sistemlerine Giriş | | | 4 | Filo Planlama Türleri ve Elemanları | | | 5 | Filo Planlamanın Aşamaları | | | 6 | Havayolu Tarife Geliştirilmesi | | | 7 | Filo atama optimizasyonu | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Hat Planlama Ve Network Stratejileri | | | 10 | Uçuş Ağının Belirlenmesi | | | 11 | Filo Planlamada Uçak Seçimini Etkileyen Faktörler | | | 12 | Uçak Karekteristleri | | | 13 | Havayolu Ücretlendirme Yapıları Ve Stratejileri | | | 14 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | TOPLAM | 50 | |
Final Sınavı | 1 | 50 | TOPLAM | 50 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 20 | 1 | 20 |
Tartışma | 13 | 1 | 13 |
Soru-Yanıt | 20 | 1 | 20 |
Örnek Vaka İncelemesi | 20 | 1 | 20 |
Beyin Fırtınası | 15 | 1 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|