BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SHK205.4BKabinde Müşteri HizmetleriSeçmeli232
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Müşteri beklentileri ve davranışları ile ilgili temel konuları irdeleyerek müşteri memnuniyeti, şikâyet yönetimi ve müşteri kazanımı konusunda bilgi ve tecrübe sahibi olmak. Havacılık sektöründe sorunlara ilişkin kavram ve düşünceleri inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek, araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Ayşen YEŞİL
Öğrenme Çıktıları
1Müşteri şikâyetleri yönetimini tanımlayabilir
2Müşteri değer yönetim sürecini kavrayabilir
3Müşteri sadakat programlarını bilir
4Havacılık sektöründe uçuş hizmet aksaklıklarındaki uygulamaları ve davranış biçimlerini tanımlayabilir
5Karmaşık ve basit operasyon ortamının bütün aşamalarında gerekli sorumlulukları ifade edebilir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Kabin Görevliliğine Giriş
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
YOK
Dersin İçeriği
CRM ve önemi, uçuş ve hizmet aksaklıklarında davranış biçimleri, online ve geleneksel müşteri davranışları, müşteri şikayetlerinin maliyeti, problem çözme ve şikayet yönetimi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin Tanıtımı CRM’e ihtiyaç nedenleri CRM’in tarihçesi CRM nedir
2Müşteri merkezli yaklaşım Müşteri odaklı hedef belirleme Müşteri deneyimi yönetim
3Strateji & CRM Müşteri stratejisi Servis kanalları stratejisi CRM stratejisi
4Müşteri ilişkileri değeri Müşteri değeri Karlı müşteriler grupları Müşteri yaşam boyu değeri
5Segmentasyon Davranışsal segmentasyon
6Müşteri Sadakati RFM analizi Müşteri memnuniyeti ölçümleme Çapraz satış teknikleri
7Ara sınav
8Kampanya ve kanal yönetimi Kampanya çıktıları Kampanyaya bağlı fırsat yönetimi
9CRM Sistemleri Veri Ambarları Uygun CRM sistem seçimleri & Yatırımın getirisi (ROI) Data analizi
10CRM İş akışı kurguları İş Gücü Otomasyon Sistemleri Bulut sistemleri
11Müşteri itiraz ve şikayet karşılama Müşteri Elde Tutma
12Uçuş ve hizmet aksaklıklarında uygulamalar Davranış biçimleri
13Havayollarının dış denetleyicileri
14Gizli Müşteri ve denetim yöntemi
15Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Prof. Dr. Yavuz Odabaşı , Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM)
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav150
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma150
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı150
Final Sınavı için Bireysel Çalışma150
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım20120
Tartışma20120
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma111
Performans17117
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ12111121331
ÖÇ22111121131
ÖÇ31211111231
ÖÇ41211223231
ÖÇ52211223131
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek