|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İMO208.8B | Pompalar ve Kompresörler | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Öğrencilere HVAC mühendisliğinin temel kavramlarını öğretmek, öğrencilere en uygun dış ve iç tasarım koşullarının seçimini öğretmek, öğrencilere ısıtma ve soğutma yüklerinin hesabını öğretmek, öğrencilere enerji tüketiminin hesaplanmasını öğretmek. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. Serkan ALTIN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Isıtma ve soğutma yüklerine etkiyen parametreleri belirleyebilme becerisi, | 2 | Bir odadaki insan konforuna etkiyen parametreleri belirleyebilme becerisi, | 3 | Verilen bir sistemin enerji tüketimini hesaplayabilme becerisi kazanırlar. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Termodinamik ve psikrometri, temel HVAC sistem hesapları, içhava ve dış hava tasarım yük hesabı temelleri, ısıtma ve soğutma yükleri, enerji tüketimi hesap yöntemleri. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Giriş, Bina enerji tüketimi, HVAC sistemleri kavramsal yaklaşım, Termodinamik
| | | 2 | Giriş, Bina enerji tüketimi, HVAC sistemleri kavramsal yaklaşım, Termodinamik
İç hava tasarım koşulları
| | | 3 | Dış hava tasarım koşulları
| | | 4 | Isıtma yükü hesabı TMMO hesap yöntemi
| | | 5 | Isıtma yükü hesabı
| | | 6 | Soğutma yükü hesabı, CLTD yöntemi
| | | 7 | Soğutma yükü hesabı Bina malzemelerinin ısıl özellikleri, Pencereler
| | | 8 | Arasınav
| | | 9 | Soğutma yükü hesabı, iç yükler, örnek hesaplar
| | | 10 | Soğutma yükü hesabı, iç yükler, örnek hesaplar
| | | 11 | Enerji hesap yöntemleri, Derece-gün yöntemi
| | | 12 | Enerji hesap yöntemleri, Derece-gün yöntemi
| | | 13 | Psikrometri, nemli havanın özellikleri
| | | 14 | Temel HVAC sistem hesapları
| | | 15 | Oda duyulur ısı faktörü, Büyük duyulur ısı faktörü, Cihaz çiğ noktası
| | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Principles of Heating Ventilating and Air conditioning , R.H.Howell, H.J.Saurer. W.J.Coad, ASHRAE, 1998
Heating, Ventilating and Air conditioningF.C.MCQuiston, D.Parker, D.Spitler, 2000. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 70 | Quiz | 1 | 30 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 3 | 2 | 3 | 1 | 2 | ÖÇ2 | 5 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | ÖÇ3 | 5 | 3 | 2 | 3 | 1 | 2 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|