BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İMO208.8BPompalar ve KompresörlerSeçmeli243
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilere HVAC mühendisliğinin temel kavramlarını öğretmek, öğrencilere en uygun dış ve iç tasarım koşullarının seçimini öğretmek, öğrencilere ısıtma ve soğutma yüklerinin hesabını öğretmek, öğrencilere enerji tüketiminin hesaplanmasını öğretmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Serkan ALTIN
Öğrenme Çıktıları
1Isıtma ve soğutma yüklerine etkiyen parametreleri belirleyebilme becerisi,
2Bir odadaki insan konforuna etkiyen parametreleri belirleyebilme becerisi,
3Verilen bir sistemin enerji tüketimini hesaplayabilme becerisi kazanırlar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Termodinamik ve psikrometri, temel HVAC sistem hesapları, içhava ve dış hava tasarım yük hesabı temelleri, ısıtma ve soğutma yükleri, enerji tüketimi hesap yöntemleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş, Bina enerji tüketimi, HVAC sistemleri kavramsal yaklaşım, Termodinamik
2Giriş, Bina enerji tüketimi, HVAC sistemleri kavramsal yaklaşım, Termodinamik İç hava tasarım koşulları
3Dış hava tasarım koşulları
4Isıtma yükü hesabı TMMO hesap yöntemi
5Isıtma yükü hesabı
6Soğutma yükü hesabı, CLTD yöntemi
7Soğutma yükü hesabı Bina malzemelerinin ısıl özellikleri, Pencereler
8Arasınav
9Soğutma yükü hesabı, iç yükler, örnek hesaplar
10Soğutma yükü hesabı, iç yükler, örnek hesaplar
11Enerji hesap yöntemleri, Derece-gün yöntemi
12Enerji hesap yöntemleri, Derece-gün yöntemi
13Psikrometri, nemli havanın özellikleri
14Temel HVAC sistem hesapları
15Oda duyulur ısı faktörü, Büyük duyulur ısı faktörü, Cihaz çiğ noktası
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Principles of Heating Ventilating and Air conditioning , R.H.Howell, H.J.Saurer. W.J.Coad, ASHRAE, 1998 Heating, Ventilating and Air conditioningF.C.MCQuiston, D.Parker, D.Spitler, 2000.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav170
Quiz130
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma177
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)91
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1532312
ÖÇ2532322
ÖÇ3532312
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek