BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
HBS211B.2Araştırma Yöntem ve TeknikleriSeçmeli233
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin bilimsel araştırmalarda kullanılan yöntem ve teknikleri kavramaları ve bilimsel olay/olgulara yönelik alternatif bakış açıları ve düşünceler kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Rifat Ramazan BERK
Öğrenme Çıktıları
1Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine ilişkin temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olur.
2Bir bilimsel araştırmanın problem durumunu, amacını ve önemini, örneklemini, veri toplama tekniğini, yöntemini, verilerini analiz etmeyi ve raporlaştırma sürecini planlayabilir.
3Bilimsel araştırmalarda uyulması gereken etik kuralları tanır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Bilimsel araştırma ile ilgili temel kavramlar; bilim ve bilimsel yöntem; bilimsel araştırmalarda problem ve problemi tanımlama; yapılan veya yapılması tasarlanan bir araştırmanın amacı ve önemi; örnekleme yöntemleri; nicel ve nitel veri toplama teknikleri; nicel araştırmalar ve nicel araştırmalarda verilerin analizi; nitel araştırmalar ve nitel araştırmalarda verilerin analizi; bilimsel araştırmalarda raporlama ve bilimsel etik konularından oluşmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bilimsel Araştırma ile İlgili Temel Kavramlar
2Bilim ve Bilimsel Yöntem
3Problemi Tanımlama
4Araştırmanın Amacı ve Önemi
5Örnekleme Yöntemleri
6Örnekleme Yöntemleri
7Nitel ve Nicel Veri Toplama Teknikleri
8Ara Sınav
9Nicel Araştırmalar
10Nicel Araştırmalarda Verilerin Analizi
11Nitel Araştırmalar
12Nitel Araştırmalarda Verilerin Analizi
13Araştırmada Raporlaştırma 1
14Araştırmada Raporlaştırma 2
15Bilimsel Araştırmada Etik
16Yarıyıl Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1- Yıldırım, A. ve Hasan, Ş. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. 10. Baskı. Ankara: Seçkin Yayınevi. 2- Büyüköztürk, Ş., Kılıç, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel F. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri. 22. Baskı. Ankara: Pegem A Yayıncılık. 3- Kuş, E. (2003). Nicel-nitel araştırma teknikleri. Ankara: Anı Yayıncılık. 4- Yıldırım, C. (1991). Bilim felsefesi. Ankara: Remzi Kitapevi. 5- Yıldırım, C. (1991). Bilim tarihi. Ankara: Remzi Kitapevi. 6- Yıldırım, C. (1997). Bilimsel düşünme yöntemi. Ankara: Bilgi Yayınevi.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma3618
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma3618
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)95
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1121123145234
ÖÇ2111353434343
ÖÇ3222211355243
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek