|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MS1602.2B | Kalite ve Güvence Standartları | Seçmeli | 1 | 2 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Toplam Kalite bilincine sahip, Toplam Kalite Yönetimi ilkeleri , uygulama adımlarını bilen ve bunu işletme süreçlerine uygulayabilen, günümüzde güncel olan kalite yönetim sistemi standartları hakkında bilgili öğrenciler yetiştirmektir | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. Mehmet KAPUSIZOĞLU | Öğrenme Çıktıları | 1 | Temel kalite kavramlarını, kalitenin gelişimi, boyutlarını ve unsurlarını bilmek | 2 | ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Standardı uygulama şekli ve kapsamını bilmek | 3 | OHSAS 18001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemini tanımak uygulama şekli ve kapsamını bilmek |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Rekabet ve kalite kavramları, kalitenin tarihsel gelişimi ve kalite guruları, Toplam Kalite Yönetimi Felsefesi ve İlkeleri, Organizasyonlarda kalite kültürü ve faaliyetlerdeki kalite sorumlulukları, sürekli iyileştirme (Kaizen), kalite maliyetleri, Toplam Kalite Yönetiminde Tedarikçiler, EFQM Mükemmellik Modeli, Kalite Yönetim Sistemleri, ISO 9001, ISO 14001, ISO 27000, OHSAS 18001, SA:8000 Standartları | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Kalite kavramı ve genel tanımlar, kalitenin tarihsel gelişimi, kalite gurupları | | | 2 | Toplam Kalite Yönetimi ve İlkeleri (Proses Yaklaşımı, Sürekli iyileştirme (Kaizen))
| | | 3 | Toplam Kalite Yönetimi İlkeleri (Liderlik, Toplam Katılım)
| | | 4 | Toplam Kalite Yönetimi ve İlkeleri (Tedarikçiler ve İşbirliği, Müşteri Odaklılık)
| | | 5 | Organizasyonlarda kalite kültürü ve faaliyetlerdeki kalite sorumlulukları
| | | 6 | TKY Uygulama Adımları, Kalite(sizlik) Maliyeti
| | | 7 | Toplam Verimli Bakım
| | | 8 | Standart tanımı, çeşitleri ve standartlaştırmanın önemi
| | | 9 | TS-EN-ISO 9001 Kalite Yönetim Sistem Standardı
| | | 10 | EFQM Mükemmellik Modeli ve Özdeğerlendirme,
| | | 11 | TS-EN-ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi Standardı, TS-EN-ISO 27000 Bilgi Yönetimi Standardı
| | | 12 | İş Güvenliği ve OHSAS 18001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi
| | | 13 | SA:8000 Sosyal Sorumluluk Standardı | | | 14 | Genel Değerlendirme | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | KAVRAKOĞLU, İbrahim, Toplam Kalite Yönetimi, Kalder Yayını, 1996.
Prof. Dr. Hasan Şimşek, Toplam Kalite Yönetimi-Kurma, İlkeler, Uygulamalar,, Seçkin Yayıncılık, 2007
ISHIKAWA, Kaoru, Yay. Haz.. Semih Ordaş,Nedret Yayla, Toplam Kalite Kontrol, 1993
ŞİMŞEK, Muhittin ve Nursoy Mustafa Toplam Kalite Yönetimi, Hayat yayıncılık, 2002
ŞALE, İsmail, Adım adım Toplam Kalite Uygulaması, 2001
WEAVER, Charles, N. Çev.Tuncay Birkan, Toplam Kalite Yönetiminin Dört Aşaması, Sistem yayıncılık, 1997
BOZKURT, Rıdvan, Kalite İyileştirme Araç ve Yöntemleri (İstatistiksel Teknikler), MPM, 2003
YENERSOY, Gönül, Toplam Kalite Yönetimi: Mükemmel Arayış Yolculuğuna İlk Adım, Rota yayınları,1997
[10] ŞALE, İsmail, ISO 9001:2000 Kalite Yönetim Sistemi ve Uygulamaları, Seçkin yayıncılık, 2004
[11] EFİL, İsmail, Yönetimde Kalite Kontrol Çemberi ve Uygulamadan Örnekler, Alfa yayıncılık 5.baskı, 1999
[12] TVB Uygulamaları, Bir Japon Yaklaşımı Çev. Kordsa A.Ş. 1996. (TPM Implementation, A Japanese Approach, M.Tajiri, F.Gotoh, McGraw-Hill, Inc.,) | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|