BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MS1602.2BKalite ve Güvence StandartlarıSeçmeli123
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Toplam Kalite bilincine sahip, Toplam Kalite Yönetimi ilkeleri , uygulama adımlarını bilen ve bunu işletme süreçlerine uygulayabilen, günümüzde güncel olan kalite yönetim sistemi standartları hakkında bilgili öğrenciler yetiştirmektir
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Mehmet KAPUSIZOĞLU
Öğrenme Çıktıları
1Temel kalite kavramlarını, kalitenin gelişimi, boyutlarını ve unsurlarını bilmek
2ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Standardı uygulama şekli ve kapsamını bilmek
3OHSAS 18001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemini tanımak uygulama şekli ve kapsamını bilmek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Rekabet ve kalite kavramları, kalitenin tarihsel gelişimi ve kalite guruları, Toplam Kalite Yönetimi Felsefesi ve İlkeleri, Organizasyonlarda kalite kültürü ve faaliyetlerdeki kalite sorumlulukları, sürekli iyileştirme (Kaizen), kalite maliyetleri, Toplam Kalite Yönetiminde Tedarikçiler, EFQM Mükemmellik Modeli, Kalite Yönetim Sistemleri, ISO 9001, ISO 14001, ISO 27000, OHSAS 18001, SA:8000 Standartları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kalite kavramı ve genel tanımlar, kalitenin tarihsel gelişimi, kalite gurupları
2Toplam Kalite Yönetimi ve İlkeleri (Proses Yaklaşımı, Sürekli iyileştirme (Kaizen))
3Toplam Kalite Yönetimi İlkeleri (Liderlik, Toplam Katılım)
4Toplam Kalite Yönetimi ve İlkeleri (Tedarikçiler ve İşbirliği, Müşteri Odaklılık)
5Organizasyonlarda kalite kültürü ve faaliyetlerdeki kalite sorumlulukları
6TKY Uygulama Adımları, Kalite(sizlik) Maliyeti
7Toplam Verimli Bakım
8Standart tanımı, çeşitleri ve standartlaştırmanın önemi
9TS-EN-ISO 9001 Kalite Yönetim Sistem Standardı
10EFQM Mükemmellik Modeli ve Özdeğerlendirme,
11TS-EN-ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi Standardı, TS-EN-ISO 27000 Bilgi Yönetimi Standardı
12İş Güvenliği ve OHSAS 18001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi
13SA:8000 Sosyal Sorumluluk Standardı
14Genel Değerlendirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
KAVRAKOĞLU, İbrahim, Toplam Kalite Yönetimi, Kalder Yayını, 1996. Prof. Dr. Hasan Şimşek, Toplam Kalite Yönetimi-Kurma, İlkeler, Uygulamalar,, Seçkin Yayıncılık, 2007 ISHIKAWA, Kaoru, Yay. Haz.. Semih Ordaş,Nedret Yayla, Toplam Kalite Kontrol, 1993 ŞİMŞEK, Muhittin ve Nursoy Mustafa Toplam Kalite Yönetimi, Hayat yayıncılık, 2002 ŞALE, İsmail, Adım adım Toplam Kalite Uygulaması, 2001 WEAVER, Charles, N. Çev.Tuncay Birkan, Toplam Kalite Yönetiminin Dört Aşaması, Sistem yayıncılık, 1997 BOZKURT, Rıdvan, Kalite İyileştirme Araç ve Yöntemleri (İstatistiksel Teknikler), MPM, 2003 YENERSOY, Gönül, Toplam Kalite Yönetimi: Mükemmel Arayış Yolculuğuna İlk Adım, Rota yayınları,1997 [10] ŞALE, İsmail, ISO 9001:2000 Kalite Yönetim Sistemi ve Uygulamaları, Seçkin yayıncılık, 2004 [11] EFİL, İsmail, Yönetimde Kalite Kontrol Çemberi ve Uygulamadan Örnekler, Alfa yayıncılık 5.baskı, 1999 [12] TVB Uygulamaları, Bir Japon Yaklaşımı Çev. Kordsa A.Ş. 1996. (TPM Implementation, A Japanese Approach, M.Tajiri, F.Gotoh, McGraw-Hill, Inc.,)
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)89
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ1          
ÖÇ2          
ÖÇ3          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek