Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | POS209.1B | Mesleki Yazışmalar | Seçmeli | 2 | 3 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
-Öğrenciyi resmi ve iş yazılarını, raporlama tekniklerini tanıtarak iş yaşamına hazırlamak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Mustafa KARAMAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Dil bilgisi ve imla kurallarını yerinde kullanabilir | 2 | Resmi iş mektuplarını hazırlayabilir | 3 | Gizlilik dereceleri mektupların işlem sürecini bilir | 4 | Çeşitli ticari iş yazılarını hazırlayabilir | 5 | Özel mektupları ve kısa bilgi notlarını hazırlayabilir. | 6 | Kısa ve uzun şekilli iş raporlarını hazırlayabilir | 7 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
- Dil bilgisi ve imla kurallarını yerinde kullanabilir
- Resmi iş mektuplarını hazırlayabilir
- Gizlilik dereceli mektupların işlem sürecini bilir
- Çeşitli ticari iş yazılarını hazırlayabilir
- Özel mektuplar, kısa ve uzun şekilli iş raporlarını hazırlayabilir.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Genel olarak iletişim
- İletişim kavramı
- İletişim süreci
- İletişim kanalları | | | 2 | İletişim biçimleri
- Dikey iletişim
- Yatay iletişim
- Çaprak iletişim
- Iletişim araçları | | | 3 | Yazışma ilkeleri
- Yazışma kavrama
- Yazışmaları içerik yönünden düzenleme
- Yazışmaları anlatım yönünden düzenleme
| | | 4 | Yazışma ilkeleri
- Yazışmalarda dil bilgisi ve imla kuralları
- Yazışmalarda anlatım bozuklukları
| | | 5 | Resmi yazılar
- Resmi yazılarda şekli kurallar
- Kağıt boyutları
- Başlık
- Sayı
- Konu
- Ilgi
- Metin | | | 6 | Resmi yazılar
- Resmi yazı çeşitleri
- Dilekçe
- Rapor
- Tutanak
- Form
- Sözleşme
- Mazbata
- Genelge | | | 7 | Resmi yazılar
- Şartname
- Tezkere
- Müzekkere
- Mazbata
- Vekaletname
- Diğer resmi yazılar | | | 8 | Iş yazıları
- Iş yazılarında şekli kurallar
- Başlık
- Sayı
- Tarih
- Adres
- Hitap
- Paragraf
- Metin | | | 9 | Iş yazıları
- Mektup çeşitleri
- Sirküler
- Basılı reklam mektupları
- Satış mektupları
- Istek mektupları
- Iş başvuru mektupları
- Sipariş mektupları | | | 10 | Iş yazıları
- Teşekkür mektupları
- Tekit mektupları
- Teyit mektupları
- Kredi mektupları
- Tahsilat mektupları
- Ret/Kabul mektupları | | | 11 | Özel yazılar
- Özel mektuplar
- Tebrik mektupları
- Teşekkür mektupları
- Başsağlığı mektupları
- Davetiyeler | | | 12 | Özel yazılar
- Resmi olmayan notlar
- Memorandumlar
- İlanlar
- Özgeçmiş
- Tavsiye mektupları | | | 13 | Evrak hizmetleri
- Evrak hizmetlerinin önemi
- Evrak hizmetlerinin örgütlenmesi
- Evrak türleri
- Gelen ve giden evraklar | | | 14 | Evrak hizmetleri
- Postalama
- Normal
- Taahhütlü
- İadeli
- Özel ulak
- Postrestant
- Acele
- Basılı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Yazışma Teknikleri, Hakan KOÇ, Menekşe Tarhan ÖZTOPRAK |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Uygulama/Pratik | 11 | 2 | 22 |
Örnek Vaka İncelemesi | 4 | 3 | 12 |
Bireysel Çalışma | 4 | 3 | 12 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
 |
|