BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
POS114.2BİstatistikSeçmeli123
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, hem işletmelerde, hem de çeşitli organizasyonlarda en iyi karar alınması için çalışanların ihtiyaç duymuş olduğu verilerin, toplanabilmesi, depolanabilmesi ve işlenebilmesi becerisini kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. İbrahim Durmuş
Öğrenme Çıktıları
1Karar verme sürecinde kullanılacak olan verilerin toplanabilmesi
2İşletmede toplanan bu verileri ilgili kişilere sunmak üzere düzenli hale getirilmesi ve bu verileri çeşitli grafik ortamlarında gösterilmesi
3Araştırma yapılacak gruptan seçilen örneğe ait olan hangi fonksiyonların araştırmada kullanabileceğinin belirlenmesi
4Araştırmaya ait olarak seçilen bu fonksiyonların hangisinin, hangi durumda kullanılmasının daha uygun olduğu ve birbirlerine göre üstünlükleri belirlenmesi
5Karar verme sürecinde kullanılan değişkenler arasındaki ilişkinin saptanması
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
İstatistiğin tanımı, kullanılan temel kavramlar, veri türleri ve toplama yöntemleri, verilerin düzenlenmesi, merkezi eğilim ölçüleri, dağılım ölçüleri, tahmin teorisi, korelasyon analizi, regresyon analizi ve indekslerin öğretilmesi hedeflenmektedir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Temel Kavramlar
2İstatistik Verileri
3İstatistik Serileri
4Grafikler
5Parametrik Merkezî Eğilim Ölçüleri
6Parametrik Olmayan Merkezi Eğilim Ölçüleri
7Parametrik Değişkenlik Ölçüleri
8Ara Sınav
9Parametrik Olmayan Değişkenlik Ölçüleri
10Şekil Ölçüleri
11İndeksler
12İhtimal Teorisi
13Kesikli Tesadüfi Değişkenler ve DağılımlarıMesleki Uygulama
14Sürekli Tesadüfi Değişkenler ve Normal DağılımMesleki Uygulama
15Kesikli İhtimal Dağılımların Normal Dağılıma Yaklaşımı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Oktay, Erkan (2012). İstatistiğe Giriş. Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Erzurum. ISBN: 978-975-442-213-9
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)88
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ13142312141
ÖÇ22222233251
ÖÇ33332422123
ÖÇ41313123132
ÖÇ52233331412
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek