BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MS1206.2BKaynaştırmaSeçmeli243
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, Öğrencilerin kaynaştırma eğitimi hakkında bilgi sahibi olabilmeleri, Kaynaştırma uygulamalarının temellerini kavrayabilmeleri, Sınıf ortamında farklı gelişim gösteren ve ya her hangi bir engelden etkilenmiş çocukların bireysel özelliklerine göre ortak bir eğitim uygulaması hazırlayabilmelerini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Kaynaştırma öğrencisini tanıyacaktır
2Kaynaştırma eğitiminin uygulanmasında öğretim tekniklerini kullanabilecektir
3Kaynaştırma eğitimini uygulamada sınıf öğretmenine destek olabilecektir
4Kaynaştırma öğrencisinin gereksinimlerine uygun materyal hazırlayabilecektir.
5Sınıfta bulunan normal gelişim gösteren çocuklara engelli akranları ile ilgili iletişim becerisini ve farkındalıklarını arttırabilecektir.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Kaynaştırma eğitimini tanımak, Kaynaştırma eğitimi alan çocuğun gelişimsel gereksinimleri, Kaynaştırma eğitimini uygulayan okullar, Kaynaştırma öğrencilerinin özel gereksinimlerine uygun öğrenme ortamını hazırlama, Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1A-KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ 1- Kaynaştırma eğitimi a-Tanımı b-Amaçları c-Kaynaştırma ilkeleri 2- Kaynaştırma eğitiminin ülkemizdeki ve dünyadaki gelişim süreci
23- Kaynaştırma eğitimi ile ilgili mevzuat ve uygulamalar 4- Kaynaştırma Eğitiminde Görev Alan Personel ve Özellikleri 5- Kaynaştırma Eğitiminde Ekip Çalışmasının Önemi 6- Kaynaştırma Eğitiminin Yararları
31- Kaynaştırma eğitimi alan çocuğun gelişim özellikleri a- Psikomotor gelişim özellikleri b-Bilişsel gelişim özellikleri d- Dil ve iletişim gelişim özellikleri e- Sosyal ve duygusal gelişim özellikleri f- Özbakım ve günlük yaşam beceri özellikleri
42- Kaynaştırma öğrencisini eğitim ortamına yerleştirme süreci a-tıbbi tanılama b- Eğitsel tanılama
5c- İlgili kuruma yerleştirme d- İzleme ve değerlendirme
6C-KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNİ UYGULAYAN OKULLAR 1-Okul öncesinde kaynaştırma eğitimi 2-İlköğretimde kaynaştırma eğitimi 3-Ortaöğretimde kaynaştırma eğitimi 4-Yükseköğretimde kaynaştırma eğitimi
7A-KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİNİN ÖZEL GEREKSİNİMLERİNE UYGUN ÖĞRENME ORTAMINI HAZIRLAMA 1-Kaynaştırma eğitimi için aileleri hazırlamada öğretmene yardımcı olma 2-Kaynaştırma eğitimi alan özel gereksinimli çocuğu sınıfa hazırlamada öğretmene yardımcı olma 3- Normal gelişim gösteren çocukları kaynaştırma eğitimine hazırlamada öğretmene yardımcı olma 4-Kaynaştırma eğitimini alan çocuk için uygun öğrenme ortamı düzenlemede öğretmene yardımcı olma
8ARA SINAV
9B-KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNDE BELİRLENEN ETKİNLİĞİ UYGULAMA 1-Öğretim sürecini hazırlamada öğretmene yardımcı olma
101-Öğretim sürecini hazırlamada öğretmene yardımcı olma
112-Fiziksel ortamı hazırlamada öğretmene yardımcı olma
123-Öğretim esnasında öğretim kayıtlarının tutulmasında öğretmene yardımcı olma
134-Etkinliği değerlendirmede kayıt formu kullanma
144-Etkinliği değerlendirmede kayıt formu kullanma
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav13030
Final Sınavı13030
Bireysel Çalışma30130
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek