Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SÇG209B.2 | Erken Çocukluk Döneminde Yeni Yaklaşımlar | Seçmeli | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Dünya’da ve okul öncesi eğitimin temel ilkeleri ve program modellerinin incelenmesi ve milli programla karşılaştırmalar yapmak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim programlarını ve eğitim kurumlarının özelliklerini açıklar | 2 | Öğrenciler farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim programlarını ve eğitim kurumlarının özelliklerini karşılaştırır | 3 | Öğrenciler Türkiye’de uygulanan modelleri ve kurumların özelliklerini diğer ülkelerdeki modellerin ve kurumların özellikleriyle karşılaştırır | 4 | Öğrenciler dünyadaki farklı okul öncesi eğitim modellerini kullanılarak küçük çaplı bir program dizayn ederler | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Okul Öncesi eğitim programının temel esasları; okul Öncesi eğitime temel olan kuramlar ve kuramcıların kısaca gözden geçirilmesi; yaygın okul öncesi eğitim programlarının kısaca gözden geçirilmesi: High Scope, Montessori, Bank Street, High Scope,Montessori, Bank Street, Reggio Emilia, Waldorf, Head Start; Avrupa, Uzak Doğu, Asya ve Amerika ülkelerinde okul öncesi eğitim programları ve özellikleri, Türkiye’de okul öncesi eğitim |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders içeriğinin, kaynakların, ve değerlendirme sisteminin tanıtımı | | | 2 | Okul Öncesi eğitime temel olan kuramlar ve kuramcıların gözden geçirme: Piaget, Vygotsky, Froebel, Gardner, Dewey | | | 3 | Yaygın okul öncesi eğitim programlarını kısaca gözden geçirme: Davranışçı Yaklaşım, Tema-odaklı Yaklaşım, Gelişime Uygun Uygulama, High Scope, Montessori, Bank Street, Reggio Emilia, Waldorf, Head Start | | | 4 | Avrupa ülkelerinde okul öncesi eğitim | | | 5 | Avrupa ülkelerinde okul öncesi eğitim | | | 6 | Uzak doğu ve Asya ülkelerinde okul öncesi eğitim | | | 7 | Uzak doğu ve Asya ülkelerinde okul öncesi eğitim | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Kuzey Amerika ülkelerinde okul öncesi eğitim | | | 10 | Kuzey Amerika ülkelerinde okul öncesi eğitim | | | 11 | Güney Amerika ülkelerinde okul öncesi eğitim | | | 12 | Türkiye’de okul öncesi eğitim modeller | | | 13 | Türkiye’de okul öncesi eğitim modeller | | | 14 | Proje sunumları | | | 15 | Proje sunumları | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Uygulama/Pratik | 25 | 1 | 25 |
Soru-Yanıt | 50 | 1 | 50 |
Bireysel Çalışma | 25 | 1 | 25 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|