BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SÇG208B.3Sanat ve YaratıcılıkSeçmeli243
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin süreç odaklı deneyimler yolu ile sanat öğretim ilkelerini, yöntemlerini ve malzemelerini keşfetmelerini sağlamaktır.Bu ders sayesinde öğrenciler sanat, hareket, müzik, dil, bilim, matematik ve sosyal etkinlik alanları ile ilgili planlamalar ve sunumlar hazırlayacaklardır.Tüm bunları hazırlarken amaç, yaratıcı düşünmeyi destekleyerek uygun zamanı, kaynakları ve materyalleri kullanmaktır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Ceren ARI ARAT
Öğrenme Çıktıları
1Yaratıcı sürecin tanımını yapabilecek, çocuk gelişiminde ve büyümesinde rol oynayan yaratıcılığı tanımlayabileceklerdir
2Öğrenciler yaratıcı sanatların gelişim aşamalarını belirleyebilecektir.
3Yaratıcılığın desteklenmesinde öğretmenin rolünü analiz edilmesini ve yaratıcı çevrenin ve yaratıcı sanatların yardımı ile yaratıcılıkla ilgili terimleri tanımlamalarını sağlayabileceklerdir.
4Öğrenciler çocuk merkezli yaratıcı etkinlikler hazırlayıp uygulayabileceklerdir.
5
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Yaratıcılık ve sanat, Yaratıcılığı geliştirici etkinlikler, Resim, Müzik, Heykel etkinliği ve uygulama, Sanatsal ve kültürel gezi programı.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Yaratıcılık ve sanat
2Yaratıcılık ve sanat
3Sanat Eğitimi
4Yaratıcılığı geliştirici etkinlikler
5Çok Alanlı Sanat Eğitimi Yönetimi (ÇASEY)
6Resim etkinliği. Yaratıcılığı geliştirici resim etkinliğini uygulama
7Resim etkinliğini değerlendirme
8ARA SINAV
9Müzik etkinliği. Yaratıcılığı geliştirici müzik etkinliğini uygulama
10Sanatsal ve kültürel gezi programı
11Sanatsal ve kültürel gezi programını uygulama
12Heykel etkinliği. Heykel etkinliğini uygulama
13Heykel etkinliğini uygulama
14Boyama Çalışmaları
15Yarıyıl Sonu Sınavları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Fox, J. E. & Wadsworth, R. S. (2018). Çocuklarda Sanat ve Yaratıcılığın Gelişimi, Nobel.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11010
Final Sınavı11010
Derse Katılım10110
Uygulama/Pratik10110
Tartışma10110
Soru-Yanıt10110
Bireysel Çalışma10110
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek