Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SÇG114B.3 | Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme | Seçmeli | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Okul öncesi çocuğunu her yönüyle tanımaya çalışarak, eğitimi için gereken faaliyetleri, çocuğun psikolojik durumunu, gelişim özelliklerini dikkate alarak verebilmek ve okul öncesi dönemde öğretmenlerin kullanabileceği çocuk tanıma ölçeklerinin uygulanması ve yorumlanması hakkında bilgilendirmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Ahmet Ali ÇELİK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Okul öncesi eğitimde çocukları tanımanın amaç ve öneminin farkına varma. | 2 | Çocukları tanımada kullanılan yöntemleri bilme. | 3 | Çocukların bilinmesi gereken özelliklerini kavrama | 4 | Çocukları tanımada kullanılan teknikleri bilme. | 5 | Çocukları tanımanın eğitim açısından yararlarının farkına varma. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bireysel Eğitim Programını Tanımak, Çocuklar İçin Bireysel Öğretim Programı hazırlamak, BÖP E Uygun Hazırlanmış Etkinlikleri Uygulamada Öğretmenlere yardımcı olmak, BÖP E Uygun Hazırlanmış Etkinlikleri Uygulamak Da Öğretmenle İş Birliği Yapmak e İş Birliği Yapmak, Akademik Gelişim Etkinliğini Planlamaya Destek Olmak |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş – Ders içeriğinin ve kaynakların tanıtımı | | | 2 | Birey ve bireysellik: Bireysel farkları etkileyen etmenler | | | 3 | Çocukları tanımanın amacı, önemi ve gerekliliği | | | 4 | Çocukları tanıma sürecindeki temel ilkeler | | | 5 | Çocukları tanımada kullanılabilecek teknikler: Gözlem tekniği | | | 6 | Gözleme dayalı diğer gözlemsel teknikler: 1) Anekdot kayıtları 2)Gözlem listeleri | | | 7 | Gözlemsel teknikler | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Görüşme tekniği | | | 10 | Çocuklara yönelik Anket tekniği ve diğer Sosyometrik teknikler | | | 11 | Olay incelemesi tekniği | | | 12 | Çocukları tanımaya yönelik testler. | | | 13 | Toplanan bireysel bilgilerin saklanması ve korunması | | | 14 | Genel değerlendirme | | | 15 | Yarıyıl sonu sınavları | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Özgüven İ. E. 2005; Bireyi Tanıma Teknikleri. PDREM Yayınları, Ankara.
GÜRÜN, O. A.1984; Çocuğumuzu Tanıyalım. İnkilap Yayınları, İstanbul.
Yavuzer, Haluk. 1992. Resimleriyle Çocuk. İstanbul: Remzi Kitabevi |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Bireysel Çalışma | 30 | 1 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|