BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SÇG114B.3Çocuğu Tanıma ve DeğerlendirmeSeçmeli123
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Okul öncesi çocuğunu her yönüyle tanımaya çalışarak, eğitimi için gereken faaliyetleri, çocuğun psikolojik durumunu, gelişim özelliklerini dikkate alarak verebilmek ve okul öncesi dönemde öğretmenlerin kullanabileceği çocuk tanıma ölçeklerinin uygulanması ve yorumlanması hakkında bilgilendirmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Ahmet Ali ÇELİK
Öğrenme Çıktıları
1Okul öncesi eğitimde çocukları tanımanın amaç ve öneminin farkına varma.
2Çocukları tanımada kullanılan yöntemleri bilme.
3Çocukların bilinmesi gereken özelliklerini kavrama
4Çocukları tanımada kullanılan teknikleri bilme.
5Çocukları tanımanın eğitim açısından yararlarının farkına varma.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bireysel Eğitim Programını Tanımak, Çocuklar İçin Bireysel Öğretim Programı hazırlamak, BÖP E Uygun Hazırlanmış Etkinlikleri Uygulamada Öğretmenlere yardımcı olmak, BÖP E Uygun Hazırlanmış Etkinlikleri Uygulamak Da Öğretmenle İş Birliği Yapmak e İş Birliği Yapmak, Akademik Gelişim Etkinliğini Planlamaya Destek Olmak
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş – Ders içeriğinin ve kaynakların tanıtımı
2Birey ve bireysellik: Bireysel farkları etkileyen etmenler
3Çocukları tanımanın amacı, önemi ve gerekliliği
4Çocukları tanıma sürecindeki temel ilkeler
5Çocukları tanımada kullanılabilecek teknikler: Gözlem tekniği
6Gözleme dayalı diğer gözlemsel teknikler: 1) Anekdot kayıtları 2)Gözlem listeleri
7Gözlemsel teknikler
8Ara Sınav
9Görüşme tekniği
10Çocuklara yönelik Anket tekniği ve diğer Sosyometrik teknikler
11Olay incelemesi tekniği
12Çocukları tanımaya yönelik testler.
13Toplanan bireysel bilgilerin saklanması ve korunması
14Genel değerlendirme
15Yarıyıl sonu sınavları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Özgüven İ. E. 2005; Bireyi Tanıma Teknikleri. PDREM Yayınları, Ankara. GÜRÜN, O. A.1984; Çocuğumuzu Tanıyalım. İnkilap Yayınları, İstanbul. Yavuzer, Haluk. 1992. Resimleriyle Çocuk. İstanbul: Remzi Kitabevi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav13030
Final Sınavı13030
Bireysel Çalışma30130
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek