Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GRA215.4B | Tasarım Süreçleri | Seçmeli | 2 | 3 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Grafik tasarım öğelerini kullanarak kavrama yönelik kompozisyon uygulamaları yaptırmak. Çizgi,
leke, doku gibi öğelerle değişik teknikler kullanarak serbest grafik denemeleri yaptırmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Tasarım problemlerini çözme aşamasını tanıyacaktır. | 2 | Problemi analiz eder ve gerekli araştırmaları yapar. | 3 | Eskiz ve maketlerle olası çözümlere dair fikir üretir. | 4 | Geliştirdiği fikirler arasından konuya en uygun olanını bulur ve uygular. | 5 | Fikre uygun uygulama tekniklerini araştırır/dener. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Grafik tasarım öğelerini kullanarak kavrama yönelik kompozisyon denemeleri. Çizgi, leke, doku gibi öğelerle
değişik teknikler kullanarak serbest grafik denemeleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders İçeriğinin tanıtılması, temel kavramların tartışılması | | | 2 | Dosya uzantıları. Piksel imaj ve vektör bazlı imaj farkları, kullanım biçimleri. Photoshop programına giriş ve temel düzenleme işlemleri. | | | 3 | Seçim araçları, Transform işlemleri, Katmanlarla çalışmak, Sınıf içi ve sınıf dışı uygulamalar ile pekiştirme. | | | 4 | Metin, Yazı araçları, Layer Stilleri. Gredient Tool Paint Bucket Tool | | | 5 | Temel pen teknikleri, vektörel çizimler, (şekiller) uygulama. Clipping Mask Eraser-Background Eraser Magic eraser | | | 6 | Boyamak ve düzenlemek, sınıf içi ve sınıf dışı uygulamalar ile pekiştirme. Dodge-Burn-Sponge | | | 7 | Rötuşlamak ve onarmak, Blur-Sharpen-Smudge Crop-Perspektif Crop Vize projesi brif açıklaması | | | 8 | Ara sınav-Proje Teslimi | | | 9 | Filtreler ile çalışmak, sınıf içi ve sınıf dışı uygulamalar ile pekiştirme. Maskeler ile çalışmak | | | 10 | Adobe Illüstrator programına giriş-arayüz tanıtımı, Basit ve karmaşık çizimler yapmak-kontürler oluşturmak, Fırça ile boyama- çizimleri düzenlemek ve biçimlendirmek, şekilleri birleştirmek - şekil katıştırma yöntemleri . | | | 11 | Yazılarla çalışmak- Perspektif aracı kulanımı - Örnek Uygulama, | | | 12 | Illustrator efektleri, Photoshop efektleri ile çalışmak, Final briefinin verilmesi | | | 13 | Final projesi üzerine fikir geliştirme-öğretici pratik uygulamalar | | | 14 | Geri bildirim, revizyon. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | 3 | | | | | | | | | | 5 | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | 5 | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | 3 | 4 | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | ÖÇ5 | | | | | | 5 | | | | | | | | | | | | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|