BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GRA215.3BReklam AnaliziSeçmeli232
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin reklam alanında kuramsal bilgiye dayalı analiz yeteneği ve eleştirel bakış açısı kazanmaları amaçlanır. Reklam tasarımının yapılabilmesi için öğrencinin, konunun iyi incelenmesi, pazarın durumu, hedef kitlenin dikkatini çekmek için toplumun özelliklerini,kültür, estetik, görsel analizlerle belirleyerek reklamın yaratıcı fikrine ulaşmada yardımcı olmasının sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Figen Meşeli
Öğrenme Çıktıları
1Temel tasarım problemlerini çözebilme becerisi edinmiştir
2Tasarım ve sanatsal problemlerin çözümünde, bulunduğu toplumun kültür ve geleneklerini göz önünde bulundurur
3Araştırma yöntem ve teknikleri konusunda bilgiye sahiptir
4Dünya çapında kendi alanında uzman tasarımcıları ve reklam ajanslarının ürettiği işleri takip etmektedir.
5Mesleki deneyimlerinin yanında kendini özgürce ifade edebilme özerlliği kazanarak iletişim becerisini geliştirir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Reklam projesi fikri geliştirme teknikleri ve uygulamasını ögrenmek. Reklamı oluşturan kültürel bilgilerin, toplumsal degerlerin ve sanatsal yaklaşımların reklamda kullanılmasını sağlamak. Böylece topluma verilen mesaj veya reklamı yapılan ürün hakkında farkındalık yaratmayı öğretmek. REKLAM ANALİZİ dersinde öğrencilere reklam tasarımı sürecinde araştırma ve brief kavramı, pazar ve rakip analizi, hedef kitle tanımı, demografik özelliklerin ve kültürel olguların reklam stratejisi açısından önemi, reklamın satış ya da bilinirlik üzerindeki etkinliği örneklerle açıklanır. Grafik tasarımcı olarak reklam sektörüne yönelik kuramsal bilgiler kazanırlar. Reklamlardaki görsel unsurlar ve neden-sonuç ilişkileri, reklamın toplumsal sorumluluğu açıklanarak aynı zamanda medya ve reklamlar hakkında eleştirel düşünme becerileri kazandırılır. Öğrenciler güncel reklam kampanyalarını inceleyerek sunumlar yaparlar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tanışma. Giriş ve ders ile ilgili genel bilgiler
2Reklam nedir? Reklam analizi nasıl yapılır?
3Hedef kitle nedir? TV reklam örnekleri ve kurum analizi örneği
4TV reklamları değerlendirme ve grup tartışması
5Reklam sloganları ve analizi.
6Seçilen reklamın analizi, hedef kitle. görsel ve yaratıcı fikir sorgulanması
7Ara Sınav
8İmaj reklamları yerli ve yabancı örnekler, grup tartışması
9İmaj reklamları yerli ve yabancı örnekler, grup tartışması
10Basın reklamları değerlendirme ve grup tartışması
11Basın reklamları değerlendirme ve grup tartışması
12Seçilen reklamın analizi, hedef kitle. görsel ve yaratıcı fikir sunum
13Seçilen reklamın analizi, hedef kitle. görsel ve yaratıcı fikir sunum
14Seçilen reklamın analizi, hedef kitle. görsel ve yaratıcı fikir sunum
15Sunumların sınıf ortamında değerlendirilmesi
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders Notları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma188
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)50
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18
ÖÇ1344554344554455534
ÖÇ2344554344554455534
ÖÇ3344554344544455534
ÖÇ4444554344544455534
ÖÇ5453434454553555544
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek