Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GRA215.1B | Deneysel Fikir Atölyesi | Seçmeli | 2 | 3 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencinin tasarımcı olarak düşünme, araştırma, fikir bulma ve fikirlerini görsel yöntemlerle ifade etme yeteneklerini geliştirmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sanat ortamında hareketli görüntü oluşturmayı bilir. | 2 | Hareketli görüntüde ışık ve aydınlatmanın önemini kavrar. | 3 | İki boyutlu yüzeyde üçüncü boyut oluşturmayı bilir. | 4 | Video sanatını kavrar. | 5 | Güncel hareketli görüntü tasarımları yapar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Metin, mekan, görüntü, ses ve etkileşim arasındaki ilişkiler dersin içeriğini oluşturur. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Medya Estetiğine Giriş | | | 2 | Resmetme Aracı, Çoğaltım Teknolojisi ve Sanatın Ortamında Hareketli Görüntü | | | 3 | Resmetme Aracı, Çoğaltım Teknolojisi ve Sanatın Ortamında Hareketli Görüntü | | | 4 | Resmetme Aracı, Çoğaltım Teknolojisi ve Sanatın Ortamında Video | | | 5 | Işık ve Aydınlatma | | | 6 | Renk ve Rengin İşlevleri | | | 7 | İki boyutlu Yüzey | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | İki boyutlu Yüzeyde Üçüncü Boyut Oluşturma | | | 10 | Görüntü Boyutu ve Görselleştirme | | | 11 | Zaman Boyutu | | | 12 | Videonun Özgün Alanı Video Sanatı | | | 13 | Güncel Görsel Tasarım Uygulamaları Çözümlemeleri | | | 14 | Genel Değerlendirme | | | 15 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | 5 | | | | | | | ÖÇ3 | | | 5 | | | | 5 | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | 4 | | | ÖÇ5 | | | | | 4 | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|