|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MS1706.1B | Temel Grafik Tasarım | Seçmeli | 1 | 2 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Öğrencilere temel grafik tasarım bilgisi kazandırarak, öğrencileri sektöre yönelik bilgiler kazandırarak, proje derslerine hazırlamayı amaçlar. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. Ahmet Nadir Özkul | Öğrenme Çıktıları | 1 | Tasarımın ana kurallarını bilir ve temel problemlerini çözebilme becerisi edinmiştir. | 2 | Tasarım ve sanatsal sorunların çözümünde hızlı, güncel ve geleneksel çözümler sunar. | 3 | Araştırma yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir. | 4 | Grafik tasarım alanında uzman tasarımcıları ve reklam ajanslarının ürettiği işleri, sosyal medya ile tasarım sitelerini takip ederek kendini ve görsel hafızasını sürekli güncel tutmaya çalışır. | 5 | Mesleki deneyimlerini pekiştirerek, her konuya tasarımsal olarak hızlı çözümler sunabilir. Kendini özgürce ifade edebilir. Beşeri ve iletişim becerisi üs düzeydedir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | yok | Dersin İçeriği | TEMEL GRAFİK TASARIM dersinde öğrenciler dönemin ilk yarısında grafik tasarımın temel kavramları ile tanıştırılırlar. Öğrenciler, grafik elemanları ve grafik kompozisyonun evrensel kurallarını, nokta, çizgi, düzlem, ritim ve denge, boyut, doku ve desen, renk, şekil-zemin ilişkisi, imge semiyolojisi ve kadraj, içerik ve hiyerarşi, katmanlar, transparanlık, modülerlik, ızgara sistemleri, simetri ve asimetri, diyagram, zaman ve hareket, kurallar ve kuralsızlık gibi temel grafik tasarım kavramlarını grafik ürünler ve örnekler üzerinden inceleyerek öğrenirler. Öğrencilere ulusal ve uluslararası grafik tasarım ürünlerinin örnekleri sunulur ve incelenir. Dönemin ikinci yarısında da öğrenciler terminoloji, grafik ürünler ve mecralar ile tanışırlar (afiş, broşür, dergi ve kitap kapağı, mekânsal grafikler, info grafikler, reklam grafikleri (Çizgi üstü ve çizgi altı reklam grafikleri, ilan, dış mekan, satış noktası teşhir malzemeleri vb). Örnekler üzerinden tasarım esasları, grafik öğelerin iletişimdeki fonksiyonu ve nasıl iletişim kurulduğu açıklanır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Tanışma. Giriş ve ders ile ilgili genel bilgiler | Photoshop , İllustratör programlarına basitçe giriş | | 2 | Tasarım nedir? Grafik Tasarımı Nedir? Tasarım Örnekleri | Photoshop , İllustratör programlarının temel özelliklerinin anlatımı | VAR | 3 | Grafik Tasarımı Elemanları Nelerdir? Nokta – Çizgi – Ton - Form – Doku – Ölçü - Yön Nedir? Örneklerle | Photoshop , İllustratör programlarında basit çalışmalar yapmak | VAR | 4 | Grafik Tasarımı Elemanları Leke – Espas – Yüzey – Hacim - Alan Nedir? Örneklerle | Grafik Tasarımı Elemanları Nokta – Çizgi – Ton - Form – Doku – Ölçü - Yön
ile ilgili çalışmalar yapmak, denemeler oluşturmak | VAR | 5 | Grafik Tasarımı Elemanlarından Çerçeveleme | Grafik Tasarımı Elemanları Nokta – Çizgi – Ton - Form – Doku – Ölçü - Yön ile ilgili çalışmalara devam edilir | VAR | 6 | Grafik Tasarımı Elemanları Renk Nedir? Örneklerle | Photoshop , İllustratör programlarının temel özelliklerinin kullanımı sağlanmış olmalıdır. Genel olarak tekrar ve pekiştirme yapılır. | VAR | 7 | Grafik Tasarımı İlkelerinden Hiyerarşi – Oran – Altın Oran – Orantı – Grid Sistemi Örneklerle | Grafik Tasarımı İlkelerinden Hiyerarşi – Oran – Altın Oran – Orantı – Grid Sistemi gösterilerek bilgisayarda çalışmalar yapmaları sağlanır. | VAR | 8 | ara sınav | yok | yok | 9 | Grafik Tasarımı İlkelerinden belirlenen öğelere göre araştırma yapılıp örneklerle sunulması | Araştırma sonunda belirlenen öğelere uygun tasarılar hazırlamak. | VAR | 10 | Grafik Tasarımı İlkeleri nelerdir? Zıtlık – Tekrar – Denge – Ölçü – Yön – Vurgu Örneklerle | Grafik Tasarımı İlkeleri nelerdir? Zıtlık – Tekrar – Denge – Ölçü – Yön – Vurgu Örneklerle gösterilip her öğrenci için bir konu belirlenir. Örnekler doğruldusunda ilkeler kullanılarak tasarım eskizleri istenir. | VAR | 11 | Grafik Tasarımı İlkelerinden belirlenen öğelere göre araştırma yapılıp örneklerle sunulması | Tasarılara devam edilir karşılıklı iletişim kurarak tasarı süreci devam eder. | VAR | 12 | Sektöre Yönelik Terimlerin Araştırılması İncelenmesi Tartışılması | Sektörde halihazırda yapılmış reklam çalışmalarına alternatifler hazırlamak. | VAR | 13 | Tasarım problemlerini çözümünde Grafik Tasarımı İlkeleri ve elemanlarının kullanımının örneklerle incelenmesi | Photoshop , İllustratör kulllanılarak hazırlanak üzere ürün, sektör, konu belirlenerek tasarım ilkeleri dikkate alınarak kurumsal bir çalışma yapmak | VAR | 14 | Sektöre Yönelik Terimlerin değerlendirme ve grup tartışması | Photoshop , İllustratör kulllanılarak hazırlanak üzere ürün, sektör, konu belirlenerek tasarım ilkeleri dikkate alınarak kurumsal bir çalışmaya devam edilir | VAR | 15 | Türkiye ve dünyada Sektörde yapılan işlerin incelenmesi ve bunların analizlerinin yapılması | Çalışmalar tamamlanır | VAR | 16 | FİNAL SINAVI | YOK | YOK |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Ders Notları | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Proje Sunma | 1 | 10 | 10 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|