Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MS1706.17B2 | Artistik Anatomi | Seçmeli | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Yüzeysel anatomi eğitimi ile sanat dallarına temel oluşturarak, insan anatomisini ve sanatla ilgisini kavrayabilme |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Gökhan TAŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1 Sanat ve Tasarım kültürüne ve estetik bilgisine, alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 2 | 2 Sanat ve Tasarım alanıyla ilgili yasal düzenlemeleri ve işlemleri bilir. | 3 | 3 İlgili sanat ve Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | 4 | 4 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler,çok boyutlu olarak algılar, tasarlar ve uygular. | 5 | 5 Alanı ile ilgili alt disiplinlerle etkileşimleri değerlendirir, bilgileri yaratıcı olarak kullanır. | 6 | 6 Bireysel ve grup üyesi olarak proje süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. | 7 | 7 Alana dair öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini toplumsal sorumluluk bilinci içinde yaşam boyu yönlendirir. | 8 | 8 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 9 | 9 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). | 10 | 10 Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek projeler üretir; uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | 11 | 11 Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür, alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla çözümler. | 12 | 12 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | 13 | 13 Alanında başarıyla iş yürütebilecek, sanat kültürü ve tarihi konusunda bilgi, donanım ve estetik farkındalığa sahiptir. | 14 | 14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Bölgesel yüzeysel anatomi, üst ve alt eksremite, gövde baş-boyun oranları; iskelet, kas ve canlı model çizimleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | 1 Genel kavramlar; Anatomiye giriş, terimler, düzlemler, eksenler | | | 2 | 2 Kemiklerle ilgili genel bilgiler Kemik çizimleri | | | 3 | 3 Eklemlerle ilgili genel bilgiler. Eklem çizimleri | | | 4 | 4 Kaslarla ilgili genel bilgiler. Kas çizimleri | | | 5 | 5 Sinirlerle ilgili genel bilgiler. Sinir Çizimleri | | | 6 | 6 Damarlarla ilgili genel bilgiler. Damar çizimleri | | | 7 | 7 Ara Değerlendirme | | | 8 | 8 Baş ve Boyun. Baş ve Boyun çizimleri | | | 9 | 9 Üst Ekstremite Kasları. Üst Ekstremite çizimleri | | | 10 | 10 Gövde, Karın yapısı ve çizimleri | | | 11 | 11 Pelvis, ( kalça kemikleri arasında yer alan ve karın organlarını koruyan oval şekilli vücut bölgesidir. ) | | | 12 | 12 Alt Ekstremite ve çizimler | | | 13 | 13 Kas ve İskelet sistemine genel bakış. El Yapısı ve fonksiyonları Ayak Yapısı ve Fonksiyonları Erkek, kadın ve çocuk çiziminde farklılıklar | | | 14 | 14. İskelet ve Canlı Model Çizimleri | | | 15 | 15. Final Sınavı | | | 16 | 15. Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Yok |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ8 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ9 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ10 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ12 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ13 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ14 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|