BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MS1706.16B2Heykel ve ÇevreSeçmeli123
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin insan-heykel-çevre ilişkilerini estetik ve tinsel değerleri göz önüne alarak irdelemesini ve bu bağlamda yaratıcı projeler geliştirmesini sağlamaktır. Tartışmalarla desteklenen bu çalışmalar çizim, maket ve metin çalışmalarıyla sonuçlandırır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Gökhan TAŞ
Öğrenme Çıktıları
1İnsan-heykel-çevre ilişkilerini irdeler.
2Mekânın biyolojik boyutlarını öğrenir.
3Mekânın fonksiyonel boyutlarını öğrenir
4Mekânın psikolojik boyutlarını öğrenir.
5Mekânın mimari boyutlarını öğrenir.
6İç mekânda heykel-çevre ilişkisini sorgular ve öğrenir.
7Dış mekânda heykel-çevre ilişkisini sorgular ve öğrenir
8Çizim ve maket çalışmalarıyla dış mekâna uygun proje hazırlama yöntemleri öğrenir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
İnsan-heykel-çevre ilişkilerini farklı sorun ve problemleri içeren mekânlar ile ele alarak irdeler. Edinilen birikim değerlendirilerek ve giderek daha geniş mekânlar ele alınarak çizim ve maketlerle, projelerle sonuçlandırılır ve proje önerileri geliştirilir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Zaman-mekan kavram ve boyutları ve heykel plastiği ile ilişkisi.
2Biyolojik (evrensel) gereksinim boyutları ve heykel plastiği ile ilişkisi
3Sosyolojik çözüm boyutları ve heykel plastiği ile ilişkisi
4Psikolojik algılama boyutları ve heykel plastiği ile ilişkisi.
5Mekan algısı heykel plastiği ile ilişkisi
6Duyusal mekan türleri (işitsel mekan, görsel mekan, ısısal mekan, dokunma yoluyla mekan) ve heykel plastiği ile ilişkileri
7Kültür açısından mekan türleri ( hareketsiz mekan, yarı-hareketli mekan, hareketli mekan) ve heykel plastiği ile ilişkileri.
8Kullanılış açısından mekan türleri ve heykel plastiği ile ilişkileri
9İnsan açısından mekan türleri (yakın (entim) mekan) ve heykel plastiği ile ilişkileri
10Kişisel mekan türleri ve heykel plastiği ile ilişkileri
11Toplumsal mekan türleri ve heykel plastiği ile ilişkileri.
12Kamusal mekan türleri ve heykel plastiği ile ilişkileri.
13Görgü ve mekanın heykel plastiği ile ilişkisi.
14Genel değerlendirme
15Final Sınavı
16FinalSınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Yok
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Uygulama/Pratik14114
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma188
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)77
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18
ÖÇ1555554443321111111
ÖÇ2444433333421111111
ÖÇ3333322222221111111
ÖÇ4222222222221111111
ÖÇ5444443333331111111
ÖÇ6555554444431111111
ÖÇ7555544443331111111
ÖÇ8555555444441111111
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek