Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MS1706.16B2 | Heykel ve Çevre | Seçmeli | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin insan-heykel-çevre ilişkilerini estetik ve tinsel değerleri göz önüne alarak irdelemesini ve bu bağlamda yaratıcı projeler geliştirmesini sağlamaktır. Tartışmalarla desteklenen bu çalışmalar çizim, maket ve metin çalışmalarıyla sonuçlandırır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Gökhan TAŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İnsan-heykel-çevre ilişkilerini irdeler. | 2 | Mekânın biyolojik boyutlarını öğrenir. | 3 | Mekânın fonksiyonel boyutlarını öğrenir | 4 | Mekânın psikolojik boyutlarını öğrenir. | 5 | Mekânın mimari boyutlarını öğrenir. | 6 | İç mekânda heykel-çevre ilişkisini sorgular ve öğrenir. | 7 | Dış mekânda heykel-çevre ilişkisini sorgular ve öğrenir | 8 | Çizim ve maket çalışmalarıyla dış mekâna uygun proje hazırlama yöntemleri öğrenir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
İnsan-heykel-çevre ilişkilerini farklı sorun ve problemleri içeren mekânlar ile ele alarak irdeler. Edinilen birikim değerlendirilerek ve giderek daha geniş mekânlar ele alınarak çizim ve maketlerle, projelerle sonuçlandırılır ve proje önerileri geliştirilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Zaman-mekan kavram ve boyutları ve heykel plastiği ile ilişkisi. | | | 2 | Biyolojik (evrensel) gereksinim boyutları ve heykel plastiği ile ilişkisi | | | 3 | Sosyolojik çözüm boyutları ve heykel plastiği ile ilişkisi | | | 4 | Psikolojik algılama boyutları ve heykel plastiği ile ilişkisi. | | | 5 | Mekan algısı heykel plastiği ile ilişkisi | | | 6 | Duyusal mekan türleri (işitsel mekan, görsel mekan, ısısal mekan, dokunma yoluyla mekan) ve heykel plastiği ile ilişkileri | | | 7 | Kültür açısından mekan türleri ( hareketsiz mekan, yarı-hareketli mekan, hareketli mekan) ve heykel plastiği ile ilişkileri. | | | 8 | Kullanılış açısından mekan türleri ve heykel plastiği ile ilişkileri | | | 9 | İnsan açısından mekan türleri (yakın (entim) mekan) ve heykel plastiği ile ilişkileri | | | 10 | Kişisel mekan türleri ve heykel plastiği ile ilişkileri | | | 11 | Toplumsal mekan türleri ve heykel plastiği ile ilişkileri. | | | 12 | Kamusal mekan türleri ve heykel plastiği ile ilişkileri. | | | 13 | Görgü ve mekanın heykel plastiği ile ilişkisi. | | | 14 | Genel değerlendirme | | | 15 | Final Sınavı | | | 16 | FinalSınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Yok |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|