Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MS1706.14B2 | Türk Desenleri | Seçmeli | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Geleneksel sanatlarda kullanılan motifleri tanımak ve tasarlamak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğretim Görevlisi Semin IŞIK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1 Geleneksel Türk desenlerini çizerek örneklendirebilme. | 2 | Hayvansal kaynaklı motifler çizmek. | 3 | Türk desenlerin tarihsel sürecini kavrayabilme. | 4 | Geleneksel Türk motiflerini yöntemleriyle çizebilme. | 5 | Geleneksel türk motiflerinden kompozisyon oluşturabilme. | 6 | Geleneksel türk motiflerinden kompozisyon oluşturabilme. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Bilgisayar çizim programları kullanılması |
Dersin İçeriği |
Rumi motifi çizmek, Fantastik figürler çizmek, Simurg, ejderha, anka figürleri çizmek, Bulut motifi çizmek, Çin bulutu türlerini çizmek. Sap çıkması çizmek, Motiflerin kompozisyon içindeki görevleri ve özellikleri Çifte tahrirle motif çizmek, Helezon çizmek, Motiflerin görüldüğü gruplamalar içindeki çeşitleri, Helezonlara bitkisel, natüralist motifleri yerleştirmek, Helezonlara stilize, hayvansal motifleri yerleştirmek, Kompozisyonu temize geçirmek, Renkli eskiz yapmak, Geleneksel Türk Desenleri II dersinin içeriğini oluşturmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | 2 Fantastik figürler çizmek | çizim | bilgisayar Labaratuar | 2 | 3 Simurg, ejderha, anka figürleri çizmek | yok | yok | 3 | 4 Bulut motifi çizmek | yok | yok | 4 | 4 Bulut motifi çizmek | Desen Tasarım | BİLGİSAYAR LABARATUARI | 5 | 5 Çin bulutu türlerini çizmek | Desen Tasarım | BİLGİSAYAR LABARATUARI | 6 | 7 Motiflerin kompozisyon içindeki görevleri ve çeşitleri | Desen Tasarım | BİLGİSAYAR LABARATUARI | 7 | 8 Ara sınav | Desen Tasarım | BİLGİSAYAR LABARATUARI | 8 | 9 Çifte tahrirle motif çizmek | Desen Tasarım | BİLGİSAYAR LABARATUARI | 9 | 10 Helezon çizmek | Desen Tasarım | BİLGİSAYAR LABARATUARI | 10 | 11 Motiflerin görüldüğü gruplamalar içindeki çeşitleri | Desen Tasarım | BİLGİSAYAR LABARATUARI | 11 | 12 Helezonlara bitkisel, natüralist motifleri yerleştirmek | Desen Tasarım | BİLGİSAYAR LABARATUARI | 12 | 13 Helezonlara stilize, hayvansal motifleri yerleştirmek | Desen Tasarım | BİLGİSAYAR LABARATUARI | 13 | 14 Kompozisyonu temize geçirmek | Desen Tasarım | BİLGİSAYAR LABARATUARI | 14 | 15 Renkli eskiz yapmak | Desen Tasarım | BİLGİSAYAR LABARATUARI | 15 | 15 Renkli eskiz yapmak | Desen Tasarım | BİLGİSAYAR LABARATUARI | 16 | 16 Dönem sonu sınavı | Desen Tasarım | BİLGİSAYAR LABARATUARI |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
BİROL.İ.,1991. Türk Tezyini Sanatlarında Motifler, Kubbealtı Dizgi Yayınları. İstanbul. DEMRİZ.Y.,2005. Osmanlı Kitap Sanatlarında Doğal Çiçekler. Yorum Sanat Yayınları. İstanbul DEMRİZ.Y.,2004. İslam Sanatında Geometrik Süsleme. İstanbul. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | 4 | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | 4 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | 4 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | 4 | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|