Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MS1706.13B2 | Sanat Psikolojisi | Seçmeli | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, psikolojinin sanatla olan doğal ilişkisini kavramalarında öğrenciye yardımcı olmak, psikoloji alanında çalışan bir kişinin sanatla (en azından sanatın bir dalı ile) ilişkisinin önemini anlatmak, psikolojinin farklı alanlarında sanat dallarının kullanılmasını öğrencilerin deneyimlemesini sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Gökhan TAŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | • Sanat yapıtı ile özneler arasındaki ilişkiyi tanımlayabilecektir. | 2 | • Sanat yapıtı ile sanatçı arasındaki ilişkiyi tanımlar. | 3 | • Sanat yapıtı ile izleyici arasındaki ilişkiyi tanımlar. | 4 | • 'İzleyici' ve 'sanatçı' kurgularındaki tarihsel ve kültürel dönüşümü tespit eder. | 5 | • Sanat yapıtıyla karşılaşma deneyimini çözümleyebilecektir. | 6 | • Çeşitli sanat yapıtlarıyla karşılaşma deneyimleri yaşar. | 7 | • Başkalarının deneyimlerine ilişkin çözümlemeleri kat eder. | 8 | • Kendi deneyimini çözümler. | 9 | • Sanatın özneyi inşa eden bir faliyet alanı olduğunu tespit edebilecektir. | 10 | • Sanat yapıtının varsaydığı özne kurgularını çözümler | 11 | • Genel geçer özne varsayımlarıyla, bilimin ve felsefenin özne varsayımlarıyla farkını ortaya koyar. | 12 | • Sanatın içerdiği özneye dair geniş bir bilgi alanını kat eder. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Bu ders 2.dönem Sanat Terapisi dersine giriş niteliğinde olup amaç, günümüzde ve geçmişte sanat ve psikoloji ilişkisini incelemek ve öğrenciye Sanat Terapisi uygulamalı dersini anlayıp özümseyebileceği bilgi ve kavrayışı kazandırmak, öğrencilerin, sanatın insan yaşamındaki psikolojik değeri ve terapide bunu kullanma yöntemleri ve olasılıkları hakkında bilgi edinmelerini ve bakış açılarının genişlemesini sağlamaktır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | 1. Hafta Dersin ve kaynakların tanıtımı | | | 2 | 2. Hafta "Sanat" ve "Psikoloji" kavramlarının tartışılması | | | 3 | 3. Hafta Mekan algısı | | | 4 | 4. Hafta Cezanne ve empresyonistler | | | 5 | 5. Hafta Fenomenoloji ve mekan | | | 6 | 6. Hafta Zaman algısı ve mekansallaştırma | | | 7 | 7. Hafta Müzik ve video bağlamında zaman-mekan ikilisi | | | 8 | 8. Hafta Vize | | | 9 | 9. Hafta Bellek ve metaforları | | | 10 | 10. Hafta Freud ve Bilinç | | | 11 | 11. Hafta Öğrenci sunumları | | | 12 | 12. Hafta Öğrenci sunumları | | | 13 | 13. Hafta Öğrenci sunumları | | | 14 | 14. Hafta Genel değerlendirme | | | 15 | 15. Hafta Final | | | 16 | 16. Hafta Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Yok |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Seminer | 1 | 5 | 5 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ7 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ8 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 3 | 3 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ10 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ11 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ12 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|