Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MS1706.8B2 | Ahşap Boyama ve Oyma Sanatı | Seçmeli | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Metodik Ahşap İşlemeciliği hakkında bilgi vermek ve Geleneksel Türk Ahşap Süslemeciliği bağlamında mevcut teknikleri tanıtmak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Gökhan TAŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Metodik Ahşap İşlemeciliği hakkında bilgi edinir, | 2 | Geleneksel Türk Ahşap Süsleme Sanatı hakkında farkındalığa sahip olur, | 3 | Ahşap süslemeciliğinin mantalitesi ile günlük hayattaki yeri ve önemini ilişkilendirir, | 4 | Dekoratif kuram dahilinde ahşap bezeme (süsleme) konusunda teknik ayrıntıları öğrenir. | 5 | Klasik ve özgün tasarımları her türlü teknik bilgi ve ekipmanla sunabilme becerisine sahip olur. | 6 | Çalışmaların konuyla ilgili etkilerini evrensel ve sosyal boyutlarda değerlendirmek için gerekli kapsamlı bilgi, eleştirel görüş ve yaratıcı düşünme becerisine sahip olur. | 7 | Mesleki ve etik kurallara uygun, insanı önceleyen, şeffaf ve katılımcı, öğrenci odaklı disiplin içi ve disiplinler arası gruplarla takım çalışması yapar | 8 | Mesleği ile ilgili restorasyon ve koruma bilgisine sahip olur. | 9 | Geçmiş ve günümüz sanat kavramlarını nesnel olarak algılayabilme ve kavrayabilme, karşılaştırabilme ve sentezleyebilme yetisine sahip olur. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Geleneksel Türk sanatlarından biri olan ahşap işleme sanatının yeri, önemi,tarihçesi, ahşap işleme ve süsleme teknikleri, ahşap işlemede kullanılan ahşap çeşitleri ve diğer malzemeler hakkında bilgi,ahşap işleme teknikleri ile dekoratif eşyalar üzerinde uygulamalar yapmak bu dersin içeriğini oluşturur. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Metodik Ahşap İşlemeciliği kavramı ve Geleneksel Türk Ahşap Süsleme (Bezeme) Sanatı | | | 2 | Ahşap Tornalama İşlemi: Tornalamanın Ahşap Süslemeciliğindeki Yeri ve Önemi | | | 3 | Ahşap işlemeciliğinde yalın (tutkalsız ve çivisiz/vidasız) geçme ve birleştirme yöntemleri | | | 4 | Geleneksel Ahşap Geçme Tekniği: Kündekari | | | 5 | Ahşap Kakma Sanatı: Marketri, Intarsia | | | 6 | Ahşap Kakma Sanatı: Sedef Kakma | | | 7 | Vize | | | 8 | Ahşap Oyma ve Kabartma Sanatı: Dekupaj ile Kesme/Oyma, Aplike Oyma, Heykel Oyma | | | 9 | Ahşap Oyma ve Kabartma Sanatı: Rölyef (Üç boyutlu yüzey şekillendirme işlemi) | | | 10 | Ahşap Yakma ve Dağlama Sanatı: Pirografi | | | 11 | Ahşap Renklendirme Olgusu: Renk Açma ve Renklendirme Yöntemleri | | | 12 | Ahşap Boyama Yöntemleri: Patine Boyama, Sisli Boyama, Edirnekari Sanatı | | | 13 | Ahşap Baskı İşlemleri: Serigrafi, Resim/Fotoğraf Baskı Tekniği | | | 14 | Eskitme Amaçlı Ahşap Yüzey İşlemleri: Yaşlandırma, Aşındırma | | | 15 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Yok |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 2 | 4 | 2 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 5 | 2 | ÖÇ2 | 5 | 2 | 4 | 2 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 4 | 2 | 5 | 4 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ5 | 4 | 5 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ7 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 4 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ8 | 2 | 3 | 4 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ9 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|