Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MS1706.3B2 | Dekoratif El Sanatları | Seçmeli | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amac ıÖğrenci gerekli atölye ortamı ve donanım sağlandığında tekniğe ve gelenekselliğe uygun dekoratif ürünler hazırlıyabilecektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğretim Görevlisi SEMİN IŞIK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1. Algılama AnalizEtme | 2 | 2. BilişimTeknolojilerini Kullanma Değerlendirme | 3 | 3. Çok Yönlü Düşünme Eleştirel Düşünme | 4 | El-Göz-Beyin Koordinasyonunu Sağlam Estetik Duyarlılık | 5 | Görsel Okuryazarlık Kültürel miras |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
Üzerlik tahtası hazırlama, Üzerlik deseni seçme ve kumaş hazırlama, Üzerlik örme ve süsleme teknikleri, Nazar boncuğu ve tarihçesi, Nazar boncuğu yapımında kullanılan araç gereçler ve yapımı dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Görsel okuryazarlık, algı ve estetik bilincine sahip, | YOK | YOK | 2 | • Görsel sanatlar alanındaki temel kavram ve uygulamalar konusunda bilgi, beceri ve anlayışa sahip, | YOK | YOK | 3 | Görsel sanatlar ile ilgili tartışmalara etkin olarak katılan ve bu tartışmaları değerlendiren, | YOK | YOK | 4 | Görsel sanatların doğası ve kökenini inceleyen, değerini sorgulayan, | YOK | YOK | 5 | Güncel kültür-sanat nesnelerini/tasarımlarını bilinçli olarak izleyen, | YOK | YOK | 6 | Kendi kültürü ile diğer kültürlere ait kültürel mirasın değerini anlayan ve onları koruyan, | YOK | YOK | 7 | Görsel sanat çalışmalarında bilgi, malzeme, beceri, teknik ile teknolojiyi etkin ve güvenli bir şekilde kullanarak düşüncelerini ifade eden, | YOK | YOK | 8 | ARA SINAV | YOK | YOK | 9 | Görsel Sanatları diğer disiplinlerle ilişkilendiren, | YOK | YOK | 10 | Sanat alanında etik davranış gösteren, | YOK | YOK | 11 | Sanat alanıyla ilgili meslekleri tanıyan, | YOK | YOK | 12 | Görsel Sanatları öğrenmeye ve uygulamaya istekli bireyler yetiştirmektir. | YOK | YOK | 13 | Görsel Sanatları öğrenmeye ve uygulamaya istekli bireyler yetiştirmektir. | YOK | YOK | 14 | Görsel Sanatları öğrenmeye ve uygulamaya istekli bireyler yetiştirmektir. | YOK | YOK | 15 | Görsel Sanatları öğrenmeye ve uygulamaya istekli bireyler yetiştirmektir. | YOK | YOK | 16 | FİNAL SINAVI | YOK | YOK |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Dekoratif süs eşyası yapımı ile ilgili kitaplar ve dergiler ve malzemeler. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | 4 | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | 4 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | 4 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | 4 | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|