Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MS1706.2B2 | Yöresel Sanatlar | Seçmeli | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Sanat eserlerini basitten karmaşığa doğru eser eleştirisi yöntemine (tanımlama, çözümleme,
yorumlama ve yargı) göre incelemeleri, |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğretim Görevlisi SEMİN IŞIK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Algılama AnalizEtme | 2 | ÇokYönlüDüşünme Eleştirel Düşünme | 3 | ÇokYönlüDüşünme Eleştirel Düşünme | 4 | l-Göz-BeyinKoordinasyonunu Sağlam Estetik Duyarlılık | 5 | GörselOkuryazarlık Kültürel miras |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
Türk kültürüne ait mimari elemanları açıklar, Sanat eserlerindeki farklı kültürlere ait motifleri inceler, Geleneksel Türk sanatlarından örnekler verir, Müze, sanat galerisi, sanat atölyesi, ören yeri vb. mekânların sanat açısından önemini ifade eder, Diğer kültürlere ait mimari elemanları açıklar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Görsel okuryazarlık, algı ve estetik bilincine sahip, | YOK | YOK | 2 | Görsel sanatlar alanındaki temel kavram ve uygulamalar konusunda bilgi, beceri ve anlayışa sahip, | YOK | YOK | 3 | Görsel sanatlar alanındaki temel kavram ve uygulamalar konusunda bilgi, beceri ve anlayışa sahip, | YOK | YOK | 4 | Görsel sanatlar ile ilgili tartışmalara etkin olarak katılan ve bu tartışmaları değerlendiren, | YOK | YOK | 5 | Görsel sanatların doğası ve kökenini inceleyen, değerini sorgulayan, | YOK | YOK | 6 | Güncel kültür-sanat nesnelerini/tasarımlarını bilinçli olarak izleyen, | YOK | YOK | 7 | Görsel sanat çalışmalarında bilgi, malzeme, beceri, teknik ile teknolojiyi etkin ve güvenli bir şekilde kullanarak düşüncelerini ifade eden, | YOK | YOK | 8 | ARA SINAV | YOK | YOK | 9 | Görsel Sanatları diğer disiplinlerle ilişkilendiren, | YOK | YOK | 10 | Sanat alanında etik davranış gösteren, | YOK | YOK | 11 | Sanat alanıyla ilgili meslekleri tanıyan, | YOK | YOK | 12 | Görsel Sanatları öğrenmeye ve uygulamaya istekli bireyler yetiştirmektir. | YOK | YOK | 13 | Görsel Sanatları öğrenmeye ve uygulamaya istekli bireyler yetiştirmektir. | YOK | YOK | 14 | Görsel Sanatları öğrenmeye ve uygulamaya istekli bireyler yetiştirmektir. | YOK | YOK | 15 | Görsel Sanatları öğrenmeye ve uygulamaya istekli bireyler yetiştirmektir. | YOK | YOK | 16 | FİNAL | YOK | YOK |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Yöresel El Sanatlarımız Ders Kitabı, Dergi ve El Kitapları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | 4 | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | 4 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | 5 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | 5 | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|