Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İSG211.5B | Toplam Kalite Yönetimi | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilere; Toplam Kalite Yönetimi ile ilgili temel bilgileri kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yönetimin Genel Esasları ve Yönetim Fonksiyonlarını öğrenecekler | 2 | Toplam Kalite Yönetiminin Ana Unsurları ve Dayandığı Temel İlkeleri öğrenecekler | 3 | ISO 9001 : 2000 Yaklaşımı ile ilgili bilgi sahibi olacaklar | 4 | İş Sağlığı ve Güvenliği Kalite İlişkisini öğrenecekler |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Yönetimin Genel Esasları ve Yönetim Fonksiyonları / Değişimin Amaçlan / Değişim Nedenleri / Kalite Nedir? / Toplam Kalitenin Tarihi / Gelişim Boyutları / Toplam Kalite Yönetimi’inde Deming'in Oniki İlkesi / Huntun Toplam Kalite Plânlamasında Önerdiği On Adım / Kalite Çemberlerinin Tanımı ve Amaçları / Kalite Çemberlerinin Temel İlkeleri / Kalite Çemberlerinin Organizasyon Yapısı / Kalite Kullanım Alanları / Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi / Toplam Kalite Yönetiminin Ana Unsurları ve Dayandığı Temel İlkeler / Stratejik Kalite Yönetimi / Swot Analizi / Kalitenin Maliyeti ve Getirişi / Kontrol ve Değerlendirme / Değerlendirme Araçları ve Yöntem / ISO 9000 Kalite Güvence Sistemi/ ISO9000 Standartları / ISO 9000 :1994 Serisinde Standartlar ve Kılavuzlar / ISO 9001 : 2000 Yaklaşımı / İş Sağlığı ve Güvenliği Kalite İlişkisi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Yönetimin Genel Esasları ve Yönetim Fonksiyonları | | | 2 | Değişimin Amaçlan / Değişim Nedenleri | | | 3 | Kalite Nedir? / Toplam Kalitenin Tarihi / Gelişim Boyutları | | | 4 | Toplam Kalite Yönetimi’inde Deming'in Oniki İlkesi, Huntun Toplam Kalite Plânlamasında Önerdiği On Adım | | | 5 | Kalite Çemberlerinin Tanımı ve Amaçları / Kalite Çemberlerinin Temel İlkeleri | | | 6 | Kalite Çemberlerinin Organizasyon Yapısı, Kalite Kullanım Alanları / Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi | | | 7 | Toplam Kalite Yönetiminin Ana Unsurları ve Dayandığı Temel İlkeler | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Stratejik Kalite Yönetimi / Swot Analizi | | | 10 | Kalitenin Maliyeti ve Getirisi / Kontrol ve Değerlendirme / Değerlendirme Araçları ve Yöntem | | | 11 | ISO 9000 Kalite Güvence Sistemi | | | 12 | ISO 9000 Kalite Güvence Sistemi | | | 13 | ISO9000 Standartları | | | 14 | ISO 9001 : 2000 Yaklaşımı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 1 | 1 | 1 | | | 1 | 5 | | 1 | | | ÖÇ2 | 1 | 1 | 1 | 1 | | | 1 | 5 | | 1 | | | ÖÇ3 | 1 | 1 | 1 | 1 | | | 1 | 5 | | 1 | | | ÖÇ4 | 1 | 1 | 1 | 1 | | | 1 | 5 | | 1 | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|