BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İSG211.4B2Toplam Kalite YönetimiSeçmeli233
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere; Toplam Kalite Yönetimi ile ilgili temel bilgileri kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Yönetimin Genel Esasları ve Yönetim Fonksiyonlarını öğrenecekler
2Toplam Kalite Yönetiminin Ana Unsurları ve Dayandığı Temel İlkeleri öğrenecekler
3ISO 9001 : 2000 Yaklaşımı ile ilgili bilgi sahibi olacaklar
4İş Sağlığı ve Güvenliği Kalite İlişkisini öğrenecekler
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Yönetimin Genel Esasları ve Yönetim Fonksiyonları / Değişimin Amaçlan / Değişim Nedenleri / Kalite Nedir? / Toplam Kalitenin Tarihi / Gelişim Boyutları / Toplam Kalite Yönetimi’inde Deming'in Oniki İlkesi / Huntun Toplam Kalite Plânlamasında Önerdiği On Adım / Kalite Çemberlerinin Tanımı ve Amaçları / Kalite Çemberlerinin Temel İlkeleri / Kalite Çemberlerinin Organizasyon Yapısı / Kalite Kullanım Alanları / Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi / Toplam Kalite Yönetiminin Ana Unsurları ve Dayandığı Temel İlkeler / Stratejik Kalite Yönetimi / Swot Analizi / Kalitenin Maliyeti ve Getirişi / Kontrol ve Değerlendirme / Değerlendirme Araçları ve Yöntem / ISO 9000 Kalite Güvence Sistemi/ ISO9000 Standartları / ISO 9000 :1994 Serisinde Standartlar ve Kılavuzlar / ISO 9001 : 2000 Yaklaşımı / İş Sağlığı ve Güvenliği Kalite İlişkisi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Yönetimin Genel Esasları ve Yönetim Fonksiyonları
2Değişimin Amaçlan / Değişim Nedenleri
3Kalite Nedir? / Toplam Kalitenin Tarihi / Gelişim Boyutları
4Toplam Kalite Yönetimi’inde Deming'in Oniki İlkesi, Huntun Toplam Kalite Plânlamasında Önerdiği On Adım
5Kalite Çemberlerinin Tanımı ve Amaçları / Kalite Çemberlerinin Temel İlkeleri
6Kalite Çemberlerinin Organizasyon Yapısı, Kalite Kullanım Alanları / Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi
7Toplam Kalite Yönetiminin Ana Unsurları ve Dayandığı Temel İlkeler
8Ara Sınav
9Stratejik Kalite Yönetimi / Swot Analizi
10Kalitenin Maliyeti ve Getirisi / Kontrol ve Değerlendirme / Değerlendirme Araçları ve Yöntem
11ISO 9000 Kalite Güvence Sistemi
12ISO 9000 Kalite Güvence Sistemi
13ISO9000 Standartları
14ISO 9001 : 2000 Yaklaşımı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bütünleme Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)76
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ11111  15 1  
ÖÇ21111  15 1  
ÖÇ31111  15 1  
ÖÇ41111  15 1  
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek