BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ÜS1704.1B2Halkla İlişkiler (Teknik Bilimler MYO)Seçmeli232
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilere halkla ilişkiler disiplinini ve onun rollerini, uygulanış biçimlerini, lobicilik faaliyetlerini örgütler bağlamında öğretmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğretim Görevlisi Furgan AKDAĞ
Öğrenme Çıktıları
1Halkla İlişkiler disiplini, işletmeler acısından avantajları ve diğer bilim dallarıyla ilişkisini hakkında bilgilendirir.
2İşletmelerde örgüt kültürünün uygulanması ve pekiştirilmesinde halkla ilişkilerin rolü hakkında bilgilendirir.
3Sosyal sorumluluk bilinci çerçevesinde halkla ilişkilerin rolünün nasıl tanımlanması gerekliliğinin kavranması sağlanır.
4İşletmelerde halkla ilişkiler birimlerinin ve faaliyetlerinin nasıl örgütlendiği konusunda bilgi edinilmesi sağlanır.
5İşletmelerde kurumsal kimliğin, imajın nasıl yapılandırıldığı ve kurumsal itibar kavramının nasıl oluştuğu hakkında bilgilendirme.
6Halkla ilişkiler disiplininin oluşum ve gelişim aşamaları hakkında bilgilendirir.
7Hedef kitle kavramı hakkında bilgi edinilmesini sağlar.
8Halkla ilişkiler faaliyetlerinde kullanılan iletişim araçları hakkında bilgi verir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Halkla ilişkilerdeki temel kavramlar ve araçlar. Halkla ilişkilerin işletmelerdeki önemi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kavram Olarak Halkla İlişkiler, Dünyada ve Türkiye’de Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi genel bilgilendirmeyokyok
2HALKLA İLİŞKİLERİN TANIMLANMASIyokyok
3Halkla ilişkiler ve benzer alanlaryokyok
4Halkla ilişkilerin uygulama alanlarına örnekyokyok
5Halkla ilişkilerin gelişim süreciyokyok
6Türkiye’de halkla ilişkilerin gelişim süreciyokyok
7Halkla ilişkiler ve etkili iletişimin önemiyokyok
8Arasınav Kurumsal İtibaryokyok
9İşletmelerde Halkla İlişkiler Birimlerinin Örgütlenmesi
10Halkla ilişkiler mesleği ve halkla ilişkiler uzmanıyokyok
11Halkla ilişkilerde planlama ve süreçleriyokyok
12Halkla İlişkilerde Kullanılan İletişim Araçlarıyokyok
13İç halkla ilişkilerde ve dış halkla ilişkilerde ortam ve araçlaryokyok
14Pazarlama Amaçlı Halkla İlişkiler ve basının önemiyokyok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Public Relations: Strategies and Tactics, Dennis Wilcox, Geln Cameron, Pearson, 11. Edition Full Frontal PR: Getting People Talking about You, Your Business, or Your Product, Richard Laermer, Michael Prichinello, Bloomberg Press; 1st edition, 2003. Halkla İlişkilerin El kitabı, Alison Theaker,Medicat, İstanbul. İşletmelerde Halkla İlişkiler, Zeyyat Sabuncuoğlu, Alfa Aktüel Basım Yayın, 10.Baskı,Bursa. Halkla İlişkiler Kampanyaları,Ceyda Aydede, Medyacat yayınları, İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma166
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)70
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21
ÖÇ1                     
ÖÇ2                     
ÖÇ3                     
ÖÇ4                     
ÖÇ5                     
ÖÇ6                     
ÖÇ7                     
ÖÇ8                     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek