Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ÖK120.2B2 | Biyolojik Savaş Unsurları ve Koruma | Seçmeli | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
" Sivil savunma ve sivil korunmanın tarihsel gelişimi konusuna hakim olan öğrencilerin, vatandaşların ve
kamu kurumlarının KBRN olaylarına karşı korunma yöntemleri hakkında uygulanabilir bilgi sahibi
olmalarıdır" |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sivil savunma ve sivil korunma arasındaki farkları öğrenebilir, uygulamalarını buna göre yönlendirir
| 2 | KBRN saldırılarına karşı gerekli korunma tedbirlerini alır
| 3 | İkaz, alarm işaretlerini tanımlar, gerekli hallerde sığınak, gizlenme ve karartma prensiplerini uygular
| 4 | Kimyasal tehditleri tanımlar ve gerekli tedbirleri alır
| 5 | Biyolojik ajanların etkilerini ve alınacak tedbirleri bilir
|
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
"Sivil savunmanın tanımı ve tarihsel gelişimi, Sivil korunma, Kimyasal savaşın tanımı, kimyasal savaş
maddelerinin genel ayrımı, Kimyasal savaş maddelerinden kişisel temizlenme, Biyolojik savaş maddeleri
tanımı ve özellikleri, Radyasyon belirtileri, Radyasyondan korunmada ana prensipler ve alınacak
tedbirler, Nükleer silahlar ve klasik silahlar arasındaki farklar, Atom ve hidrojen bombaları, Nükleer
silahların etkileri, İkaz alarm işaretleri, sığınaklar, gizlenme ve karartma" |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sivil savunmanın tanımı ve tarihsel gelişimi
| Definition and historical development of civil defense | | 2 | Sivil korunma
| | | 3 | Kimyasal savaşın tanımı, kimyasal savaş maddelerinin genel ayrımı
| | | 4 | Kimyasal savaş maddelerinden kişisel temizlenme
| | | 5 | Biyolojik savaş maddeleri tanımı ve özellikleri
| | | 6 | Biyolojik savaş maddelerinden korunma ve temizlenme
| | | 7 | Radyolojik unsurlar
| | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Radyasyondan korunmada ana prensipler ve alınacak tedbirler
| | | 10 | Kimyasalların kullanımında sorumluluk
| | | 11 | Nükleer silahlar ve klasik silahlar arasındaki farklar
| | | 12 | Nükleer silahların etkiler
| | | 13 | İkaz alarm işaretleri, sığınaklar
| | | 14 | Warning alarm signs, bunkers,
| | | 15 | Dünyada yaşanmış KBRN olaylar
| | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
DERS NOTLARI |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 3 | 2 | 6 |
Gözlem | 3 | 2 | 6 |
Beyin Fırtınası | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 3 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 3 | 12 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 4 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | 5 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|