Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | E116.4B3 | Sayısal Tasarım | Seçmeli | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Sayısal devrelerin çalışma prensiplerini kavrayabilmek, sayısal devre tasarlayabilmek, sayısal devreler yapabilmek, sayısal devrelerin arızaları hakkında fikir yürütebilmek ve arızayı giderebilmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. M. Reşit Çorapsız |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Ardışık mantık devrelerini kurmak | 2 | Sayıcı devrelerini kurmak/tasarlamak | 3 | Kaydedici devrelerini kurmak / tasarlamak | 4 | Analog digital ve digital analog dönüştürücü devrelerini kurmak |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Kodlayıcılar(Encoder), Kod Çözücüler(Decoder), Veri Seçiciler
(Multiplexer), Veri dağıtıcılar(Demultiplexer), Multivibratörler, Flip-Floplar,
Sayıcılar, Kaydediciler, A/D ve D/A çeviriciler, Karakter Jeneratörleri ve
Nokta Matrisi ile Kayan Karakterler |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Multivibratörler | Multivibratörler | Yok | 2 | Flip Floplar | Flip Floplar | Yok | 3 | Flip Floplar | Flip Floplar | Yok | 4 | Flip Flop ile Devre Tasarımı | Flip Flop ile Devre Tasarımı | Yok | 5 | Flip Flop ile Devre Tasarımı | Flip Flop ile Devre Tasarımı | Yok | 6 | Flip Flop ile Devre Tasarımı Dijital Analog Dönüştürücüler | Flip Flop ile Devre Tasarımı Dijital Analog Dönüştürücüler | Yok | 7 | Asenkron Sayıcılar | Asenkron Sayıcılar | Yok | 8 | Ara Sınav | Yok | Yok | 9 | Asenkron Sayıcılar | Asenkron Sayıcılar | Yok | 10 | Senkron Sayıcılar | Senkron Sayıcılar | Yok | 11 | Senkron Sayıcılar | Senkron Sayıcılar | Yok | 12 | Senkron Sayıcılar | Senkron Sayıcılar | Yok | 13 | Kaydediciler | Kaydediciler | Yok | 14 | Analog Dijital Dönüştürücüler | Yok | Yok | 15 | Dijital Analog Dönüştürücüler | Dijital Analog Dönüştürücüler | Yok | 16 | Yıl Sonu Sınavı | Yok | Yok |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Dijital Elektronik (Mustafa YAĞIMLI - Feyzi AKAR), Ders Notları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 11 | 11 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Performans | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | ÖÇ2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | ÖÇ3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | ÖÇ4 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|