BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ÜS1704.1B2Halkla İlişkiler (Teknik Bilimler MYO)Seçmeli232
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilere halkla ilişkiler disiplinini ve onun rollerini, uygulanış biçimlerini, lobicilik faaliyetlerini örgütler bağlamında öğretmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Halkla İlişkiler disiplini, işletmeler acısından avantajları ve diğer bilim dallarıyla ilişkisini hakkında bilgilendirir.
2İşletmelerde örgüt kültürünün uygulanması ve pekiştirilmesinde halkla ilişkilerin rolü hakkında bilgilendirir.
3Sosyal sorumluluk bilinci çerçevesinde halkla ilişkilerin rolünün nasıl tanımlanması gerekliliğinin kavranması sağlanır.
4İşletmelerde halkla ilişkiler birimlerinin ve faaliyetlerinin nasıl örgütlendiği konusunda bilgi edinilmesi sağlanır.
5İşletmelerde kurumsal kimliğin, imajın nasıl yapılandırıldığı ve kurumsal itibar kavramının nasıl oluştuğu hakkında bilgilendirme.
6Halkla ilişkiler disiplininin oluşum ve gelişim aşamaları hakkında bilgilendirir.
7Hedef kitle kavramı hakkında bilgi edinilmesini sağlar.
8Halkla ilişkiler faaliyetlerinde kullanılan iletişim araçları hakkında bilgi verir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Halkla ilişkilerdeki temel kavramlar ve araçlar. Halkla ilişkilerin işletmelerdeki önemi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Halkla İlişkiler Disiplininin Tanımı, Önemi ve Tarihsel Gelişimi
2Halkla İlişkiler Disiplinin Temel Kavramları
3Sosyal sorumluluk ve Halkla İlişkiler İlişkileri
4Örgüt Kültürü ve Halkla İlişkiler İlişkileri
5Halkla İlişkiler ve Etkin İletişim
6Halkla İlişkiler Disiplinindeki Temel Amaçlar ve İlkeler
7Kurumsal İletişim, Kurum Kimliği, Kurumsal İmaj
8Arasınav Kurumsal İtibar
9İşletmelerde Halkla İlişkiler Birimlerinin Örgütlenmesi
10Halkla İlişkiler Yönetimi
11Hedef Kitle Kavramı
12Halkla İlişkilerde Kullanılan İletişim Araçları
13Halkla İlişkiler Disiplininde Etik Kurallar
14İşletmelerde Halkla İlişkiler Uygulamaları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Public Relations: Strategies and Tactics, Dennis Wilcox, Geln Cameron, Pearson, 11. Edition Full Frontal PR: Getting People Talking about You, Your Business, or Your Product, Richard Laermer, Michael Prichinello, Bloomberg Press; 1st edition, 2003. Halkla İlişkilerin El kitabı, Alison Theaker,Medicat, İstanbul. İşletmelerde Halkla İlişkiler, Zeyyat Sabuncuoğlu, Alfa Aktüel Basım Yayın, 10.Baskı,Bursa. Halkla İlişkiler Kampanyaları,Ceyda Aydede, Medyacat yayınları, İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma166
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)70
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1               
ÖÇ2               
ÖÇ3               
ÖÇ4               
ÖÇ5               
ÖÇ6               
ÖÇ7               
ÖÇ8               
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek