|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İP114.1B2 | İstatistik | Seçmeli | 1 | 2 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, hem işletmelerde, hem de çeşitli organizasyonlarda en iyi karar alınması için çalışanların ihtiyaç duymuş olduğu verilerin, toplanabilmesi, depolanabilmesi ve işlenebilmesi becerisini kazandırmaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. Adem IRMAK | Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğrenciler, veri toplama yöntemlerini öğrenir ve gerçek dünyadaki verileri analiz etme yeteneklerini geliştirirler. Bunun içerisinde anketler, deneyler veya gözlemlerle veri toplama, verileri organize etme, görselleştirme ve yorumlama gibi konular bulunur. | 2 | Öğrenciler, istatistikte kullanılan temel kavramları ve terminolojiyi anlarlar. Bu kapsamda ortalama, medyan, mod gibi merkezi eğilim ölçütleri, varyans, standart sapma gibi değişkenliği ölçen terimler ve olasılık dağılımları gibi konular yer alır. | 3 | Olasılık kuramını anlayarak, rastgele olayların olasılıklarını hesaplayabilirler. Binom, normal, Poisson gibi olasılık dağılımlarını tanıyabilir ve uygulayabilirler. | 4 | Öğrenciler, verilerden çıkarılan sonuçların güvenilirliğini belirlemek için güven aralıkları kurabilirler. Bu, örneklem büyüklüğü, standart sapma gibi faktörlerin etkisini anlama ve yorumlama becerisini içerir. | 5 | İki veya daha fazla değişken arasındaki ilişkiyi incelemek için regresyon ve korelasyon analizlerini kullanabilirler. Bu, doğrusal regresyon, çoklu regresyon, Pearson ve Spearman korelasyon katsayıları gibi teknikleri içerir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | İstatistiğin tanımı, kullanılan temel kavramlar, veri türleri ve toplama yöntemleri, verilerin düzenlenmesi, merkezi eğilim ölçüleri, dağılım ölçüleri, tahmin teorisi, korelasyon analizi, regresyon analizi ve indekslerin öğretilmesi hedeflenmektedir. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Temel Kavramlar | | | 2 | İstatistik Verileri | | | 3 | İstatistik Serileri | | | 4 | Grafikler | | | 5 | Parametrik Merkezî Eğilim Ölçüleri | | | 6 | Parametrik Olmayan Merkezi Eğilim Ölçüleri | | | 7 | Parametrik Değişkenlik Ölçüleri | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Parametrik Olmayan Değişkenlik Ölçüleri | | | 10 | Şekil Ölçüleri | | | 11 | İndeksler | | | 12 | İhtimal Teorisi | | | 13 | Kesikli Tesadüfi Değişkenler ve Dağılımları | Mesleki Uygulama | | 14 | Sürekli Tesadüfi Değişkenler ve Normal Dağılım | Mesleki Uygulama | | 15 | Kesikli İhtimal Dağılımların Normal Dağılıma Yaklaşımı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Oktay, Erkan (2012). İstatistiğe Giriş. Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Erzurum. ISBN: 978-975-442-213-9 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2,5 | 35 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 4 | 1 | 2 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | ÖÇ4 | 3 | 4 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 2 | ÖÇ5 | 2 | 4 | 4 | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|