Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ÜS1610.3B | Reklamcılık (Sosyal Bilimler MYO) | Seçmeli | 2 | 3 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersi alan öğrenciler;
-interaktif reklamcılığın gelişimini ve tüketiciler üzerindeki etkilerini inceler,
tecrübe bazlı iletişim yaratmada yeni medya kullanımını analiz eder
-online reklamcılığın, interaktif kioskların, gerillanın stratejik ve iletişimsel
yönlerini analiz eder.
-Çevrimiçi ve çevrimdışı ikna edici interaktif pazarlama materyalleri
geliştirmek için gerekli olan kullanıcı deneyimi, içerik üretimi, sosyal medya
yönetim araçları gibi ilkeleri sağlar. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr.Gör.Fatma Betül KARACA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bugünün iletişim dinamiklerinde interaktif reklamcılığın hayati önemini kavramak. | 2 | Çevrimiçi ve çevrimdışı interaktif reklamcılığın konvansiyonel reklamcılıktan nasıl farklılıklar gösterdiğine dair bir anlayış edinmek. | 3 | Çevrimiçi ve çevrimdışı interaktif reklamcılığın konvansiyonel reklamcılıktan nasıl farklılıklar gösterdiğine dair bir anlayış edinmek. | 4 | İnteraktif reklamcılığı şekillendiren yaratıcı, tasarımsal ve sosyal unsurları analiz edebilmiş ve tartışmış olmak. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Ders, iletişim ve pazarlamanın “human era”sında interaktif reklamcılığın
nasıl hayati bir önem kazandığına odaklanır. En iyi örneklerin analizi ile bu
ders, etkileşim ve katılım için kullanılan kavramlar, yapılar ve en popüler
medya ile aşina olunmasına yardımcı olacaktır. Öncelikli olarak dijital
kampanyalar, dijital reklamcılık türleri,
Youtube/Facebook/Instastories/Twitter, mobil uygulamalar, sosyal medya
yönetimi, oyun, sanal gerçeklik gibi platformların verimli kullanılmasına
odaklanacak olan ders, aynı zamanda gerilla, out of home, shopper
marketing gibi çevrimdışı interaktif reklamcılık konularını da ele alacaktır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İnteraktif Reklamcılığa Giriş | | | 2 | Grup Çalışması: İnteraktif reklamların en iyi örneklerinin analizi. | | | 3 | Hikayeciliğin interaktif reklamcılıktaki önemi | | | 4 | Hikayecilik konusunun devamı, marka hikayeleri analizi- Grup çalışması | | | 5 | Sosyal medya topluluğu oluşturmak ve yönetmek | | | 6 | Twitter ve Dijital Ölçüm | | | 7 | Facebook nasıl daha verimli kullanılabilir? – Hedefleme ve değerlendirme | | | 8 | Vize sınavı | | | 9 | Youtube ve etkileyenleri | | | 10 | VR teknolojisinin kullanımı – en iyi örnek analizleri | | | 11 | Video oyunlar – en iyi örnek analizleri | | | 12 | Mobil reklamcılık / Native reklamcılık, En iyi örnek analizleri | | | 13 | Mobil reklamcılık / Native reklamcılık, En iyi örnek analizleri | | | 14 | Cannes kısmı: 2017 interaktifte en iyi Cannes yarışmacılarının analizi | | | 15 | Genel Tekrar | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders notları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Beyin Fırtınası | 12 | 3 | 36 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 2 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | ÖÇ4 | 4 | 5 | 4 | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|