BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
LOJ210.2B2Hizmet PazarlamasıSeçmeli243
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; hizmet pazarlamasıyla ilgili temel kavramların verilmesidir. Hizmet pazarlama karması elemanları ve Hizmet işletmelerin müşteri şikayetleri ve müşteri tutma konusunda neler yapılması gerektiğine ilişkin konular tartışılacaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr.Öğr.Üy.Emine TAŞ
Öğrenme Çıktıları
1Hizmet pazarlamasının ilişkin kavram ve olguları açıklar.
2Hizmet kalitesi, müşteri beklentileri ve müşteri memnuniyeti kavramlarını sentez ederek, uygulamaya yönelik önerilerde sunar.
3Hizmet sektöründe ürün kavramını kavrar, çeşitli sektörler için hizmet tasarımını oluşturur.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Hizmet kavramı, hizmet sektörünün günümüzdeki önemi, hizmetlerin sınıflandırılması, hizmet pazarlamasının bileşenlerinin analizi, hizmet pazarlamasında ürün, hizmet pazarlamasında fiyat, hizmet pazarlamasında dağıtım, hizmet pazarlamasında tutundurma, hizmet pazarlamasında personel, hizmet pazarlamasında fiziksel kanıtlar, hizmet pazarlamasında süreç, hizmet pazarlamasında kapasite ve talep yönetimi, hizmet pazarlamasında müşteri, hizmet kalitesi ve ilişkisel pazarlama.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin amacı ve hizmet pazarlaması
2Hizmet kalitesi araştırmaları hakkında bilgi verilmesi
3Hizmet Ekonomisi
4Hizmetlerde genişletilmiş ürün kavramı
5Mükemmel hizmet sunan işletme özellikleri
6Hizmetlerin fiyatlanması
7Hizmetlerin dağıtılması
8Ara Sınav
9Hizmetlerin tutundurulması
10Hizmetlerde talep ve kapasite yönetimi
11Hizmet kalitesi
12Hizmet pazarlamasında personel müşteri ve fiziksel kanıtlar
13Hizmet pazarlaması ve insan kaynağı
14Hizmet pazarlaması ve insan kaynağı
15Hizmet sektöründe müşteri elde tutma, ilişkisel pazarlama
16Dönem Sonu Sınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
İslamoğlu, Hamdi ve Aydın Kemal, (2016),Hizmet Pazarlaması, Beta Yayınevi, İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14114
Soru-Yanıt14114
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14114
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)87
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ12333424422
ÖÇ23344323341
ÖÇ34434423332
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek