Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MS1401.1B | İletişim | Seçmeli | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
İletişim dersinin amacı, öğrencilere iletişim sürecini anlamalarını sağlamak ve etkili iletişim becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmaktır. Bu ders genellikle bireylerin kişisel ve mesleki yaşamlarında iletişim kurma yeteneklerini güçlendirmeyi hedefler. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. F.Betül KARACA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İletişim kavramını açıklar. | 2 | Anlaşmanın ilk adımı olan anlamayı ve anlamak için gereken etkin dinleme unsurlarını sıralayabilirler. | 3 | Yeni medya ve sanal iletişimi ilişkilendirebilir. | 4 | Sözel iletişim kavramını tanımlayabilirler. | 5 | Etkileme ve etki taktiklerini açıklayabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
İletişim Kuramı ve Temelleri, Sözlü İletişim, Yazılı İletişim, Grup İletişimi, Kültürel ve Çeşitlilik, İletişim Stratejileri ve Etkinlikleri, Dijital İletişim, Profesyonel İletişim. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İletişim kavramı, iletişimde algının rolü. | | | 2 | Empatinin nedir, neden ve nasıl gösterilmesi gerekir. | | | 3 | İletişimde ''Ben'' dili ''Sen'' dili | | | 4 | Yeni medya ve sanal iletişim | | | 5 | İnsan ilişkilerinde davranış biçimleri | | | 6 | İletişimde benmerkezcilik | | | 7 | Sözel iletişim | | | 8 | Vize sınavı | | | 9 | Dinleme , dinlemenin önemi, dinleme türleri | | | 10 | Beden Dili / Proje sunumları | | | 11 | Konuşma, konuşmayı oluşturan etmenler, konuşmanın öğeleri. | | | 12 | Etkileme ve etkileme taktikleri. | | | 13 | ikna edici konuşmanın en önemli basamağı olan düzenleme ve planın oluşturulmasının gerçekleştirilmesi yolları ile bu yollardan etkin bir şekilde kullanıp amaca ulaşmanın kolaylaştırılması yöntemleri. | | | 14 | Sözsüz iletişimin işlevleri, toplumsal cinsiyete göre kullanım ve anlam farklılıkları | | | 15 | Genel Tekrar | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Proje Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 2 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|