Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ADL211.2B2 | Hızlı Okuma Teknikleri | Seçmeli | 2 | 3 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Hızlı okuma ve yazma tekniklerini vererek öğrencinin büro ortamında ve toplantılarda etkinliğini arttırmak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Mezunlar, kısaltarak yazma tekniklerini kazanır | 2 | Mezunlar, seçerek okuma tekniğini öğrenir | 3 | Mezunlar, yazının ana fikrini bulma yeteneğini kazanır | 4 | Mezunlar, hızlı okuma için göz egzersizlerini ve göze ritim kazandırma tekniklerini tanır | 5 | Mezunlar, hızlı okuma ve yazma tekniklerini tanır |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Hızlı okuma teknikleri, uygulanması ve okuma hızının artırılması. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Hızlı okumanın önemi ve dersin araçları | | | 2 | Etkin okumanın önemi, etkin okumaya engel oluşturan faktörler | | | 3 | Hızlı okuma teknikleri | | | 4 | Hızlı okuma teknikleri | | | 5 | Hızlı okuma temel değişkenleri; hız, kavrama | | | 6 | Hızlı okuma temel değişkenleri; hatırlama | | | 7 | Hız için göz egzersizleri, yatay ve dikey okuma, göze ritim kazandırma teknikleri | | | 8 | Ara Sınav Haftası | | | 9 | Üstün okuma teknikleri | | | 10 | Üstün okuma teknikleri | | | 11 | Atlayarak okuma teknikleri | | | 12 | Seçerek okuma teknikleri | | | 13 | Okuma hızını arttırma çalışmaları: örnek uygulamalar | | | 14 | Yarı Yıl Sonu Sınavı | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 0 | 0 | TOPLAM | 0 | |
Final Sınavı | 0 | 0 | TOPLAM | 0 | TOPLAM | 0 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Tartışma | 5 | 2 | 10 |
Soru-Yanıt | 12 | 1 | 12 |
Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|