Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ADL213.5 | Güzel Sanatlar I | Seçmeli | 2 | 3 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencileri kültür, sanat, müzik ve sevgi konularının önemi hakkında bilinçlendirmek.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kültür ve sanat konularının önemi hakkında bilinçlenmek | 2 | Kültürlerarası etkileşim ve kültür milliyetçiliği meseleleri hakkında sağlıklı ve eleştirel bir bakış açısı kazanmak | 3 | Klasik ve modern dönemlerde verilen sanat eserleri üzerinden düşünce ve toplum hayatında yaşanan değişimleri fark edebilmek | 4 | Aşk/sevgi konusunun boyutları ve insan hayatı açısından önemi hakkında çok yönlü bir yaklaşım tarzı geliştirmek | 5 | Müzik yardımıyla Türk kültürünün zenginliğini görebilmek | 6 | Klasik Türk müziğini dinleme alışkanlığı kazanmak |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kültür ve sanat kavramları
| | | 2 | Kültür milliyetçiliği meselesi
| | | 3 | Kültürlerarası alış-verişin sebepleri ve sonuçları
| | | 4 | Tarih boyunca Türk kültürünün yabancı kültürlerle ilişkisi
| | | 5 | Yabancı kültürlerle ilişkinin Türk sanatına etkileri
| | | 6 | Türk sanatının Avrupa'daki yankıları
| | | 7 | Modernleşme döneminde Türk kültür ve sanat hayatında yaşanan kırılmalar
| | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Müziğin Türk toplumu ve kültürü açısından önemi
| | | 10 | Modernleşme döneminde Türk müziğinin macerası
| | | 11 | Klasik Türk müziğine giriş: Sazlar, yaşayan sazende ve hanendeler, saz eserleri
| | | 12 | Klasik Türk müziğinin temel meselesi: Aşk/Sevgi. Klasik Türk müziğinden örneklerle, insan gönlünün özellikleri, aşkın tabiatı ve aşıkın halleri
| | | 13 | Klasik Türk müziğinden örneklerle, eşya, çiçek, hayvan ve tabiat sevgisi
| | | 14 | Klasik Türk müziğinden örneklerle, insan, dost, çocuk ve evlat sevgisi
| | | 15 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 7 | 1 | 7 |
Soru-Yanıt | 7 | 1 | 7 |
Beyin Fırtınası | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ2 | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ3 | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ4 | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ5 | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ6 | 5 | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|