BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MS1501.B3.04Medya OkuryazarlığıSeçmeli243
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Medya metinlerini eleştirel bir gözle değerlendirmeyi, medyadan gelen mesajlara karşı farkındalık kazandırmayı ve öğrencilerin medya karşısında pasif değil, aktif okuyucu olmasını, bireyin genel kültür düzeyini yükseltmek, anlama ve anlatma ve yetisi kazandırmak, bilgi kaynaklarına eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşmasını sağlamak, anladıklarından sentez ve analiz yaparak kendisini yaşama donanımlı hazırlamasını sağlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
...
Öğrenme Çıktıları
1Medya metnini ve medya metinlerinin üretim ve tüketim süreçlerini tarif eder.
2Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
3Medya mesajlarını inanç, değer ve deneyimler temelinde değerlendirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
...
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
...
Dersin İçeriği
Medya ve medya okuryazarlığı kavram alanı, bilgi toplumu ve medya okuryazarlığı; medya araçları (televizyon, gazete, dergi, İnternet, sosyal medya vb.); eleştirel okuma, eleştirel dinleme ve izleme; mesajların değerlendirilmesi ve çözümlenmesi; TV reklamları, gazete haberleri, TV programları, web içerikleri vb. medya ürünlerinin incelenmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Medya ve medya okuryazarlığı kavramları, tarihsel gelişim.
2Medya ve gerçeklik; bilgi toplumu ve medya okuryazarlığı.
3Medya endüstrisinin kültürel dünyası - Medyanın elinde bulundurduğu güç.
4Medya iletilerinin içeriği; ikna dili, politik iletişim: temel, orta ve ileri seviye ikna teknikleri.
5 Medyanın toplumsal, kültürel ve ekonomik yaşama etkileri ve gücü.
6Medyanın toplumsal, kültürel ve ekonomik yaşama etkileri ve gücü.
7Medya araçları (televizyon, gazete, dergi, İnternet, sosyal medya vb.).
8ara sınav
9Media literacy in the world and Turkey.
10Medya okuryazarlığında eleştirel yaklaşımlar.
11Critical approach, evaluation and analysis of messages.
12TV reklamları, gazete haberleri, TV programları, web içerikleri vb. medya ürünlerinin incelenmesi.
13Examination of media products such as TV commercials, newspaper news, TV programs, web content, etc.
14Genel tekrar.
15Genel tekrar
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Bilici, İ., (2018). Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi. Nobel Akademik Yay. Öncel-Taşkıran, N.(Ed.) (2013). Medya Okuryazarlığı: Avrupa Profili. Umuttepe Yay. Jols, T.; Thoman, E. (2008). 21.Yüzyıl Okuryazarlığı. Ekinoks Yay. Çiftçi Yeşiltuna, D., (2015). İletişim ve Medya, Nobel Yay., Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım9218
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma9981
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)102
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15         
ÖÇ25         
ÖÇ35         
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek