BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MS1501.B3.01Eleştirel Düşünme TeknikleriSeçmeli243
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Öğrencinin eleştirel düşünme, eleştirel okuma, yazma ve tartışma becerilerinin gelişmesine ve karar vermede eleştirel düşünmenin önemsemesine yardımcı olmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Eleştirel düşünme ve ilgili temel kavramlar arasındaki benzerlik ve farklılıkları açıklayabilmek.
2Eleştirel düşünme sürecini incelemek.
3Eleştirel okuma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirmek.
4Kendi inanç ve değerlerini başkalarına karşı savunmak.
5Eleştirel düşünmeyi bireysel ve mesleki yaşama yansıtmada duyarlı olmak.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tanışma, Dersin Tanıtımı
2Eleştirel Düşünme ve İlgili Temel Kavramlar
3Eleştirel Düşünme Etkinlikleri Değer Sıralaması, Yaşamda En Önemli Şey
4Eleştirel Düşünme Etkinlikleri Münazara
5Eleştirel Düşünme Etkinlikleri Eleştirel Makale Okuma
6Eleştirel Düşünme Süreci
7Düşünce Elemanları İçeren Sorular
8Eleştirel ve Yaratıcı Düşünme
9Eleştirel Düşünme Etkinlikleri Eleştirel ve Yaratıcı Sorun Çözme Çalışması
10Eleştirel Düşünme Etkinlikleri Eleştirel ve Yaratıcı Sorun Çözme Çalışması-Dv.
11Eleştirel Düşünme Etkinlikleri Etkili Bilgi Okur Yazarlığı
12Eleştirel Düşünme Etkinlikleri
13Eleştirel düşünme aktiviteleri hemşirelik problemleri ve beyin fırtınası yöntemiyle problem çözme
14 Eleştirel Düşünme Aktiviteleri Örnekleri
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Semih ŞAHİNEL, Eleştirel Düşünme, 2. Baskı, Pegem A Yayıncılık, Ankara, E Kitap. Birsel AYBEK, Eleştirel Düşünme Rehberi, 1. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2012. Belgin ÖZERUZ YILDIRIM, Ed. Süheyla ALTUĞ ÖZSOY, Hemşirelikte Eleştirel Düşünme, Tuna Matbaacılık, Aydın, 2010. Doğan CÜCELOĞLU, İyi Düşün Doğru Karar Ver, 50. Basım, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2008. Yardımcı Kaynaklar: Başkent Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Eleştirel Yaratıcı Düşünme ve Davranış Araştırmaları Laboratuvarı ET: 15.02.2012, http://www.elyadal.org/index.htm Faruk BERBER ve Ark., Düşünme ve Eleştirel Düşünme. ET:15.02.2012, http://www.sevketkeser.net/docs/alldoc/dusunmeveelestireldusunme.pdf Birsel AYBEK, Eleştirel Düşünmenin Öğretiminde Öğretmenin Rolü. ET:15.02.2012, http://www.universite-toplum.org/pdf/pdf_UT_322.pdf Meral GÜVEN, Dilruba KÜRÜM, Ogrenme_Stilleri_Eleştirel Düşünme Arasındaki İlişkiye Genel Bir Bakış, Sosyal Bilimler Dergisi, 1, 2006.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav00
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı00
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Soru-Yanıt31030
Beyin Fırtınası31030
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)94
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15         
ÖÇ25         
ÖÇ35         
ÖÇ45         
ÖÇ55         
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek