BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ÜS1301.1B2İletişim (Aydıntepe MYO)Seçmeli232
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Sözlü ve sözsüz iletişim becerilerini kazandırmak amacıyla, kişiler arası ve kişi içi iletişim süreçlerini, iletişim çatışmalarını, problem çözme becerilerini kavratmak, kültür ve iletişim etkileşimini açıklamak, psiko-linguistik yapılar ve iletişim hakkında bilgi vermek ve onların empatik düşünme becerileri geliştirmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Recep ASLANOĞLU
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler, iletişimin tanımını yapar, iletişim süreci ve ögelerini açıklarlar.
2Öğrenciler, etkili iletişimde dinleme ve geri bildirim mekanizmalarına örnekler verebileceklerdir.
3Öğrenciler, öğretmen olarak sınıf içinde iletişimin önemini kavrayabileceklerdir.
4Öğrenciler, iletişimi engelleyen faktörleri tespit edebileceklerdir.
5Öğrenciler, veli iletişiminin önemi hakkında bilgi edineceklerdir.
6Bireysel iletişim kurmak.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Kişilerarası iletişimin tanımı; iletişim modeli, iletişim unsurları ve özellikleri, etkili dinleme ve geri bildirim, kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler (kaynak, kanal, alıcı, vb. ) , iletişimi kolaylaştıran etkenler, duyguların iletişimde rolü ve kullanılması, iletişimde çatışma ve önlenmesi, öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar, iletişim uygulamaları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İletişimin tanımı ve temel bileşenleri
2İletişim Modelleri
3Etkili iletişim
4Etkili iletişim
5Etkili iletişimin engelleri
6Konuşma ve dinleme
7Konuşma ve dinleme
8Arasınav
9Etkili iletişimde çatışma yönetimi
10Etkili iletişimde bilişsel,duyuşsal ve davranışsal süreçler
11Etkili iletişimde bilişsel,duyuşsal ve davranışsal süreçler
12Eğitim ortamlarında etkili iletişim ve boyutları
13Eğitim ortamlarında etkili iletişim ve boyutları
14Eğitim kurumlarında örgütsel iletişim
15Eğitim kurumlarında örgütsel iletişim
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
İletişim Becerileri, Ankara: HYB Yayıncılık
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma188
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)62
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ1          
ÖÇ2          
ÖÇ3          
ÖÇ4          
ÖÇ5          
ÖÇ6          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek