BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ADL214.1B2İleri Klavye Kullanımı IISeçmeli242
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin daha doğru, hızlı ve tekniğe uygun olarak On parmak klavye kullanmalarını sağlamak. Türkçe ve yabancı dildeki metinleri süratli ve doğru olarak yazma becerisi kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Dilara Arzugül AKSOY
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler bilgisayar karşısında doğru oturuş tekniğini öğrenir.
2Öğrenciler on parmak metodlu yazmanın önemini kavrar.
3Öğrenciler bakmadan temel sıraya ellerini koymayı öğrenir.
4Öğrenciler yabancı dilde yazılan metinleri doğru vuruş teknikleriyle yazmayı öğrenir.
5Öğrenciler noktalama işaretleri kullanılan düz metin yazılarını tekniğine uygun ve hatasız yazar.
6Öğrenciler rakam kullanılan düz metin yazılarını tekniğine uygun ve hatasız yazar.
7Öğrenciler parmaklarına bakmadan metodlu on parmak yazmayı öğrenir.
8Öğrenciler Yazılı ve Sesli metin ile dikte alarak hızlı, on parmak klavye kullanmayı öğrenirler.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
On Parmak klavye kullanımının öğretilmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Metin yazma uygulamaları. Unutulan veya yanlış yazılan harflerin belirlenmesi.
2Bakarak veya dikte ile metin yazma uygulamaları. Hız testi uygulamaları.
3Noktalama işaretlerinin tekrarı.
4Noktalama işaretleri kullanılan metinlerle hız testi uygulamaları.
5Rakam ve sembollerin tekrarı.
6Rakam ve semboller kullanılan metinlerle hız testi uygulamaları.
7Yabancı dilde metinlerin yazılması ve hız testi uygulamaları.
8Yabancı dilde metinlerin yazılması ve hız testi uygulamaları. (ARA SINAV)
9Dikte çalışmaları.
10Karışık verilen yazıların şekilli yazıya çevrilmesi.
11Şekilli yazı çalışmaları.
12Hotkey''den noktalama işaretleri ve rakamların tekrarı ve hız çalışmaları.
13Dikte ve Baskılı hız çalışmaları.
14İnternet uygulamaları kullanılarak hız çalışmaları. (FİNAL SINAVI)
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Bütünleme Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma144
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma144
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)70
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15         
ÖÇ25         
ÖÇ35         
ÖÇ45         
ÖÇ55         
ÖÇ65         
ÖÇ75         
ÖÇ85         
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek