Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ADL214.1B2 | İleri Klavye Kullanımı II | Seçmeli | 2 | 4 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin daha doğru, hızlı ve tekniğe uygun olarak On parmak klavye kullanmalarını sağlamak. Türkçe ve yabancı dildeki metinleri süratli ve doğru olarak yazma becerisi kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Dilara Arzugül AKSOY |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler bilgisayar karşısında doğru oturuş tekniğini öğrenir. | 2 | Öğrenciler on parmak metodlu yazmanın önemini kavrar. | 3 | Öğrenciler bakmadan temel sıraya ellerini koymayı öğrenir. | 4 | Öğrenciler yabancı dilde yazılan metinleri doğru vuruş teknikleriyle yazmayı öğrenir. | 5 | Öğrenciler noktalama işaretleri kullanılan düz metin yazılarını tekniğine uygun ve hatasız yazar. | 6 | Öğrenciler rakam kullanılan düz metin yazılarını tekniğine uygun ve hatasız yazar. | 7 | Öğrenciler parmaklarına bakmadan metodlu on parmak yazmayı öğrenir. | 8 | Öğrenciler Yazılı ve Sesli metin ile dikte alarak hızlı, on parmak klavye kullanmayı öğrenirler. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
On Parmak klavye kullanımının öğretilmesi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Metin yazma uygulamaları. Unutulan veya yanlış yazılan harflerin belirlenmesi. | | | 2 | Bakarak veya dikte ile metin yazma uygulamaları. Hız testi uygulamaları. | | | 3 | Noktalama işaretlerinin tekrarı. | | | 4 | Noktalama işaretleri kullanılan metinlerle hız testi uygulamaları. | | | 5 | Rakam ve sembollerin tekrarı. | | | 6 | Rakam ve semboller kullanılan metinlerle hız testi uygulamaları. | | | 7 | Yabancı dilde metinlerin yazılması ve hız testi uygulamaları. | | | 8 | Yabancı dilde metinlerin yazılması ve hız testi uygulamaları. (ARA SINAV) | | | 9 | Dikte çalışmaları. | | | 10 | Karışık verilen yazıların şekilli yazıya çevrilmesi. | | | 11 | Şekilli yazı çalışmaları. | | | 12 | Hotkey''den noktalama işaretleri ve rakamların tekrarı ve hız çalışmaları. | | | 13 | Dikte ve Baskılı hız çalışmaları. | | | 14 | İnternet uygulamaları kullanılarak hız çalışmaları. (FİNAL SINAVI) | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ2 | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ3 | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ4 | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ5 | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ6 | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ7 | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ8 | 5 | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|